20 december 2010

Ett ögonblick 2

Dag 21 - Another moment

Egentligen så är jag nog klar med listan men det var ju ett tag sedan jag skrev något nu så det blir till att fortsätta där jag slutade istället.

Ytterligare ett ögonblick..... Mitt första ögonblick så skrev jag ju om när Hampus föddes och vårat första möte. Så varför inte fortsätta på den banan och berätta om vårat senaste möte.
Det var i lördags faktiskt och vi var på bio tillsammans. När Hampus fyllde år så sa jag till honom att en del av min present till honom var att vi kunde gå på bio han och jag när han hade jullov. Det lös till i ögonen på honom och han sa att det var en ny film som han gärna ville se, Tron: Legacy hette den. Själv hade jag aldrig hört talas om den men det var ju hans present så han fick välja vad han ville se. Jag var bara med som sällskap.

Så i lördags när jag var på Bergvik med föräldrarna så ringde min mobil, det var Hampus mormor (tydligen så hade han ringt själv men precis innan jag svarade så slängde han telefonen till mormor för han vågade inte fråga själv *hihihi*) som undrade vad jag gjorde och vad jag skulle göra på kvällen. Eftersom jag inte har något liv och aldrig gör något så sa jag bara att jag skulle hem till FIF. Då frågade hon om jag kunde tänka mig att följa med Hampus på bio då han inte hade något och göra och ingen som ville följa med honom. Självklart!!!! Jag skulle aldrig säga nej till att spendera tid med honom.

Sagt o gjort så åkte jag tillbaka hem till mig, blev hämtad av Hampus och mamma Pernilla efter ett tag. Väl inne i stan så hämtade vi biljetterna och spelade lite air hockey och körde motorcykel, eller Hampus körde motorcykel.
Efter många "Hur lång tid är det kvar nu då???" frågor så var det till slut dags att gå in o sätta oss. Filmen var i 3D vilket var lite fräckt, har inte sett 3D på år o dar, sen jag var i Hampus ålder tror jag och det vet vi ju all var lääääääääänge sen!!

Inte någon film jag skulle valt och sett själv men den var sevärd. Fräcka effekter, rätt okej storyline, skådespelarna var väl si så där måste jag nog säga. Så vill ni se den så vänta till DVD'n kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar