24 december 2010

Annorlunda jul

Ja det blir det verkligen i år. För första gången någonsin ska jag, mamma, pappa och syster fira jul hemma själva hela dagen. Jag har aldrig i hela mitt liv firat jul utan mormor, morbröder och kusiner. Jag vet liksom inte vad man gör på julafton utan dom så det ska bli intressant och se hur dagen ter sig.

När jag vaknade idag så var det till rösten av min mor som pratade i telefon. På grund av hennes röstläge så trodde jag för några sekunder att det var mormor hon pratade med. Och när jag insåg att det inte alls var så blev jag genast väldigt ledsen och det har liksom legat i bakhuvudet hela dagen och kommer förmodligen göra så under hela helgen.

Oavsett vad vi kommer att göra så kommer det att bli en bra dag - men annorlunda......

GOD JUL på er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar