19 november 2010

Ett ögonblick

Dag 8 - A moment

Det finns många ögonblick i mitt liv som jag skulle kunna välja som för alltid är inprintat i mitt minne - några glada och några mindre glada. Men idag tänkte jag dela med mig av två ögonblick, då de hör ihop, som gör mig varm i hela kroppen bara jag tänker på dom.

Det var en tidig morgon i December för snart, väldigt snart, 9 år sedan. Jag bodde hemma fortfarande och jag har för mig att jag var på väg till jobbet, som då var på New Toys i Karlstad. Mamma och pappa höll på och gjorde sig iordning så jag svarade i telefonen. Det var den nyblivna mormodern som ringde och sa, med stor glädje, att det blev en liten Hampus! Både son och mor mådde bra och killen var 50 cm lång, vägde 3520 gram och var då lite över 2,5 timmar gammal.

Att höra detta gjorde mig tårögd, varm i hela kroppen och jag trodde att hjärtat skulle spricka av glädje. Hela den dagen gick jag runt som på små rosa fluffiga moln med ett stort leende på läpparna.

Det andra ögonblicket är dagen efter Hampus föddes så var vi till sjukhuset och hälsade på honom. När jag såg Hampus första gången trodde jag att jag skulle spricka av stolthet och när jag jag höll honom för första gången så kände jag en enorm kärlek, glädje, värme och stolthet. Jag känner fortfarande samma kärlek, glädje, värme och stolthet när jag träffar Hampus idag och även när jag bara tänker på honom. Jag är väldigt stolt över att vara hans Gudmor och jag älskar honom något enormt mycket.

Dessa två ögonblick i mitt liv är några av de mest speciella i mitt liv. Jag värdesätter dom väldigt mycket och jag tänker på dom ofta.
Det finns självklart många många fler ögonblick som jag skulle kunna berätta om och det kan jag göra vid något annat tillfälle men idag ville jag dela med mig av dessa två här ovan.
Känner mig lite fånig dock för jag sitter här och ler som aldrig förr i min ensamhet *haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar