18 juni 2011

Vädret

Vad gör man för att aktivera äldre, dementa människor?? Den tanken fick jag i går och kom på att baka 'det är ju kul!!' Så jag tog med mig den kvinna som var tillgänglig, gick ut i köket och fick lite hjälp med receptet av en ordinarie personal. Kommer aldrig ihåg hur mycket det ska vara av ingridienserna till en sockerkaka :-)
Jag började vispa ihop ägg och socker. Sen hamnade jag på något vis i det andra köket. När jag kom tillbaka till bakningen var allt klart för att åka in i ugnen så jag vart inte så delaktig som det var tänkt. Men det gör ju inget. Vi fick en kaka och damen som var med hade roligt - det var huvudsaken.

Nästa gång det regnar får det bli en sockerkaka i det andra köket. Funderar på att ta med mig en av mina filmer som vi kan se om det regnar någon dag. Vet inte vad dom gillar dock. Vi har sett Sound of music nu två gånger på en vecka. Visserligen tycker dom den är bra, och det tycker jag med, men det kan ju vara skoj att se något annat någon gång. Funderar på Annie, sällskapsresan eller en gammal svartvit film, "Guess who's coming for dinner" med Sidney Pollack och andra.

Får kolla läget och fråga dom kanske :-) Fast de kommer kanske inte ihåg vad de tycker om???
Nu ska jag fortsätta göra mig klar, blir hämtad 09.40. Pyssel HELA dagen idag!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar