7 juni 2011

Fas 3

När jag skulle börja min fas 3 plats så var jag både förväntansfull och nervös. Första dagen möttes jag av lite sura miner och fick höra både det ena och andra och även om det händer fortfarande så är alla glada och mysiga för det mesta.

Brukar vara ute och gå med några tanter ibland och det är så uppskattat när de får komma ut. Ordinarie personal har ju inte tid med det tyvärr och de behöver allt få komma ut i friska luften de gamla. Plus att jag får mig lite motion också. Inte för att vi går speciellt fort men ändå.

Det är en dam som skiner upp som en sol när hon får komma ut och hon är så söt!! Henne gillar jag verkligen jätte mycket.
Man går verkligen sina favoriter men det är ett gött gäng jag umgås med.
Personalen är också väldigt trevliga. Samma där, att man får sina favoriter men alla är jätte snälla och verkar tycka att det är bra att jag är där och att jag gör nytta. Det känns skönt faktiskt.

I helgen var jag hos mamma o pappa och hade det bra. Hade med mig mina pyssel saker men om det får ni läsa om i andrs bloggen ;-)
Vi var på en liten åktur till Kristinehamn på lördagen. Var ut till Picassoudden och åt glass. Det är så fint där ute.

Jag lägger ut lite bilder när jag sätter mig vid datorn nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Kul att du trivs och att de är uppskattande. De finns väl alltid favoriter. =) hihih pyssel pyssel.börjar sakta men säkert få lite inspiration tebax..

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att den kommer tillbaka :-) Ska se om vi inte kan få ihop några stycken och pyssla tillsammans kanske? Kan kolla upp om man kan låna lokalen här i källaren hos mig och om det kostar något och vad. Blir trångt om man ska vara inne hos mig liksom - eller någon annan för den delen :-)

    SvaraRadera