5 maj 2011

IKEA

I tisdags så var jag, mamma o pappa till IKEA och som vanligt blir det mer än man tänkt sig. Jag skulle ju bara ha en hylla till sovrummet tillhörande hållare.

En Ekby Järpen hylla blev det med Ekby Stödis hållare. Matchar mina redan existerande hyllor perfekt och nu ska den bara upp på väggen. Men det ska ju borras o ha sig och jag äger ju ingen borrmaskin, känns onödigt när pappa har en och han ändå måste hjälpa mig få upp den eftersom jag inte orkar hålla i borrmaskinen själv.

Förutom hyllan så kom jag också hem med följande varor:


Bygel burk som ska hänga på
Bygel stång i köket där diskborste, disksvamp, potatishandske och dyl ska förvaras

Lite förvaring att ha i sovrummet på den nya hyllan. Passar perfekt med det svart/vit randiga mönstret i mitt svart/vita sovrum.

Och för att piffa upp rummet med lite färg blev det de två yttersta ramarna (blå och rosa), av märket Nyttja, i stl 10x13 och 13x18. Återstår att se vilka som får äran att prydas av dessa fina ramar.

Och en ny tandborsts mugg. Min nuvarande har jag haft i många år nu och även om den går lätt att tvätta är det aldrig fel att byta ibland.

Kikade även lite på ny badrums inredning. Det är inget större fel på det jag har och det är relativt nytt men jag tycker att trät runt handfatet blir så äckligt allt för fort och det är väldigt svårt att få rent. Hittade en enkel spegel med hyllplan bredvid för 349:- i serien Lillången men hittar inte just den på hemsidan.
Sen blev det ju självklart de obligatoriska värmeljusen förstås.

Var också en sväng med Jessica och Luwa på stan innan IKEA och Coop Bergvik. Köpte då den där klänningen jag skrev om tidigare. Nu hänger den i mitt sovrum och bara väntar på att få luftas i sommarvärmen. Jag köpte också lite saker på Panduro men det kan ni få läsa om i min Scrapblog

3 kommentarer:

  1. Härlig läsning!! Vilka fina och nyttiga saker du har köpt :D Ikea är bra ;) ska dit jag också så småning om. och köpa nya ramar. men vi (m och jag) måste samla ihop till mer saker som vi ska ha så vi inte köper något onödigt ;)

    SvaraRadera
  2. =) säg när man enbart kommer ut från ikea med BARA de man tänkt sig.. *L* var där iförrgår. Blev inte riktigt de jag tänkt,men blev mycket bättre. Ja vi ser fram emot premiär av klänning.. *L*

    kram

    SvaraRadera
  3. Emma - det går väl bussar till Kungens kurva? Åk dit och handla själv vet jag. Eller ta med dig Jenmy och Nova. Behöver ju inte åka med mamma jämnt, eller hur??
    Och när köper man ngt onödigt på IKEA?? Man hittar alltid ngt man inte visste man behöver ;-)

    Jessica - alltid positivt när det blir bättre än man tänkt sig.

    SvaraRadera