18 februari 2011

Saknad

Idag för 40 år sedan föddes en liten tjej som fick namnet Laura. Hon växte upp och blev både fru och mamma innan cancern tog hennes liv den 16 Januari 2008, vid 37 års ålder.
Laura var min vän och jag saknar henne otroligt mycket!!

Inte nog med att det är en jobbig dag pga att det är Lauras födelsedag. I morse när jag höll på och klädde mig för att åka till Arcus så ringde en av ledarna, Helen, och sa att jag inte behövde komma något idag.
Jag vet inte om ni har läst om det i tidningarna eller hört om det på TV/radio men igår morse så omkom två unga tjejer från Karlstad när de låg och sov på en båt i Vietnam. En av dessa tjejer var nära bekant (tror det var en släkting) till Helen och hennes familj.
Det måste ha varit en av de jobbigaste samtalen jag någonsin varit med om.

Vad säger man?? Vad gör man??

Jag erbjöd mig att komma ändå eftersom hon ändå var vid Arcus och ringde men hon ville inte. Hon sa att hon skulle åka hem om en stund och jag hoppas att hon har gjort det.
Trots att hon nekade mitt sällskap så kan jag inte hjälpa att känna att jag borde kanske ha åkt dit ändå. Om inte annat för att se till att hon åkte hem och kom hem ordentligt.

Jag vet att jag inte ska ha dåligt samvete för det men det är sån jag är, det är så jag fungerar. Hon tackade nej men ändå vill man vara en god vän och finnas till. Jag sa att hon skulle ringa om hon ändrade sig men jag hoppas att hon åkte hem och att hennes man var hemma.


En sån fruktansvärd olycka som tog tjejernas liv. De var bara 19 respektive 20. De hade sparat ihop till denna resa tillsammans, planerat länge och det var det sista de skulle göra innan de skulle plugga vidare. De hade hela livet framför sig också händer detta.
Det finns inte ord som kan beskriva vad jag kände när Helen berättade för mig. Mina tankar går till flickornas familjer och vänner.

Vill uppmärksamma er alla på den nya länken/bannern jag har lagt till på höger sida. Kika in där och ge ett bidrag du också. Varje bidrag kan rädda fler liv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar