4 februari 2011

Första testet

Förra veckan så började ju matten på allvar på KomVux och det var ju inte alls så som jag hade trott. Vi ska inte alls träffas 3 gånger i veckan som jag fattade som på antagningsbeskedet som jag fick utan det gällde Mattestugan, dit kan man gå dagligen under vissa tider och få hjälp från en matte lärare.

Så nu har jag kämpat mig igenom sannolikhetslära och håller för närvarande på med statisk. Inget av dom är speciellt roligt men det ska nog gå bra i slut ändan.
Gjorde mitt första test i början av veckan, något som vi ska göra lite då o då så att läraren ser att vi kommer framåt och vad vi lärt oss. Vi ska också skicka in inlämningsuppgifter och det håller jag på att ta mig igenom också. Har ett tal kvar på det sen blir det till att börja med nästa uppgift.
I alla fall, testet som jag gjorde gick inte bra alls utan jag fick bara 2 rätt av 6 möjliga och jag var jätte grinig!!! På Onsdag jobbade jag hemma och gjorde om testet igår, Torsdag, och fick då 6 av 6 rätt :-)

Testen är gjorda så att vi kan göra om dom hur många gånger som helst MEN ju färre gånger desto bättre är det ju. Det är ditt högsta resultat som räknas i slutändan dock och inte antalet gånger du gör det. Så på andra försöket blev det godkänt och jag är jätte glad för det.
Nu hoppas jag bara att jag blir godkänd även på statisk testet och att jag får minst godkänt på inlämningsuppgifterna (har inga större förhoppningar på att få mer än godkänt på något test eller uppgift jag lämnar in).

Mitt mål i slutändan är att få godkänt i betyg allt annat över det mottages tacksamt och kommer att firas med pompa och ståt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar