1 februari 2011

Lite ändringar

Jag har bestämt mig för att prova en ny sak ett tag och se om det hjälper något. Jag hoppas på det för jag tror lite på detta konceptet.

Till frukost varje dag äter jag alltid smörgås och ibland yoghurt. Oerhört sällan gör jag mig till och gör gröt eller något mer "avancerat" (i förhållande till en macka alltså).
Till lunch blir det ju i regel rester från kvällen innan och då är det oftast pasta av något slag med kött/fågel/fisk.

Jag kommer fortfarande äta smörgås på morgonen och pasta/ris/potatis till lunch men på kvällen har jag tänkt mig att köra en liten mini variant av GI. Enbart protein i någon form och grönsaker. Kolhydraterna på lunchen lagar jag enbart för matlådan.
Detta är ett sätt för mig att få in mer grönsaker i min kost, som det är ju just nu så äter jag i stort sett inga grönsaker alls vilket jag skäms lite över faktiskt.
Jag hoppas att det ska fungera och hjälpa mig. Så småningom så kommer jag säkert att börja lite smått med kolhydrater på kvällen igen men det beror helt och hållet på hur det här funkar.

Sen måste jag få skryta lite också :-) Idag var jag till KMTI efter Arcus och kollade upp lite priser på kort, vilka kort varianter som fanns och om mina gratis biljetter fortfarande går att använda.
Det är fruktansvärt dyrt med träningskort så jag måste räkna lite på det hela innan jag bestämmer mig för vilket som passar bäst för mig och vilket jag "tjänar" mest på så att säga.
Och då mina gratis biljetter fortfarande går att använda så har jag mitt första träningspass på över 6 månader nu på torsdag!!!!! Ska träna med en kompis från KMTI tiden i våras och det ska bli super kul :-) Vi har inte setts sen innan sommaren så vi har lite att prata om under träningen.

Sen så var jag på ICA på vägen hem och i flera dagar nu har jag varit super sugen på chips vilket jag vet att jag inte ska äta. Igår kväll tog jag några salta kex bara för att stilla det värsta suget men det var inte riktigt samma sak.........hehe
Såg att de hade cocosbollar relativt billigt och kollade kalori antalet, 90 kcal vilket inte är speciellt mycket egentligen och jag var väldigt nära att köpa dom. MEN så tycker jag ju att dom inte är speciellt goda så jag ställde tillbaka lådan och gick till kassan o betalade mina apelsiner, potatisar, frysta hallon och knäckebröd (som jag tog istället för cocosbollarna).
Gick ifrån ICA med huvudet högt och stoltheten intakt :-)

Nu ska jag ta mig något att äta, blir soppa ikväll med ost macka till. Sen blir det "Life Unexpected" (som jag promotade nedan) på TV11!!!!! Såg ju efter mitt inlägg nedan att den visas på svensk tv och blev ÖVERLYCKLIG!!!! Det var ju en av serierna som jag såg på ch131.com Heléne *hihi*

1 kommentar: