13 januari 2011

Tandläkaren

Ja bättre start på en födelsedag har man ju haft men det var ju ett onödigt ont liksom. Fick på måndag kväll oerhört i tänderna och på tisdag blev jag övertalad att få det kollat av en tandläkare. Eftersom jag normalt går på Folktandvården så var ju min första tanke att ringa tid men det var lång väntetid där så istället blev jag rekommenderad en privat tandläkare inne i stan som inte kostat speciellt mycket mer än vad Folktandvården gör.

Fick alltså tid till idag och det gick bra. Ett väldans bökande i munnen på mig när hon tog röntgenbilder men efter ett tag så var alla bilder tagna. I dagsläget så fanns det inte som var ut märkande men skadar kan komma flera månader efteråt sa hon. Ska tillbaka om 6 månader igen så vi får se vad som sägs då.
Hon gjorde ett känsel test vilket bestod i att hon "sköt" elektroder på tänderna med ett verktyg som hon höll emot också skulle jag säga till när jag kände att det ilade i tanden.
Hon gjorde hela övre raden och från hörn tand till hörn tand i nedre. I någon av mitten tänderna där så spratt det till i benen och det ilade något fruktansvärt redan efter en sekund så där har jag förmodligen en spricka sa hon. Skoj.........
Hon sa aldrig något om att det måste åtgärdas så jag förutsätter att den självläker men jag glömde å andra sidan bort att fråga också.

Hon tag foton på mitt ansikte för att datera skadorna och jag ska skicka in en olycksfalls anmälan till försäkringsbolaget och sen är det bara att hålla tummarna för att jag får tillbaka de 1500:- jag fick betala för besöket som tog lite över en timma.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar