26 december 2010

Önskningar

Fick precis frågan "Vad önskar du dig när du fyller år?" Var på jag svarade bl.a. pengar till tatuering. Men nä det skulle jag absolut inte få. Varför inte??? Det är ju något jag önskar mig och bara för att personen i fråga inte tycker om tatueringar så är det ju inte h*n som ska ha den. Varför inte istället bidra till något som skulle göra mig glad?? Det är ju inte så att jag själv har råd att betala en tatuering i dagsläget.

Personen vet ju inte ens vad det är jag vill tatuera eller varför. Hade det varit jag så hade jag åtminstone frågat och tagit reda på bakgrunden till önskningen.
Jag vill ha änglavingar till minne av mormor, morfar, farmor, farfar, faster och Laura samt att det även skulle vara en hyllning till mamma. Tycker det är en fin gest som jag tror skulle uppskattas av de som hyllas.

Blir så trött och tycker det är lite barnsligt faktiskt. Får väl komma på något annat som passar sig *suck*

Funderar lite på vad jag ska göra när jag fyller år. Inget skoj att sitta själv hemma direkt, även om jag inte gärna erkänner att jag fyller 30 så är det ju ett faktum och lätt att bevisa dessutom. Får väl se vad som händer. Blir väl som så att jag spenderar dagen med att räkna matte och kvällen framför datorn eller tvn som alla andra kvällar. Vill någon komma förbi så är det välkommet.

4 kommentarer:

  1. Ja dumt att fråga om man inte gillar svaret. håller med.kan ju fråga vad och varför.. barnslig som sagt. hoppas du får nått du önskar iallafall.. Inte ska du väl sitta ensam på din födelsedag. Jag har några dagar på mig iallafall.. Ska allt fundera ut nått jag. kram kram // jessica persika

    SvaraRadera
  2. Ängla vingar blir jättefint tror jag! bra val! kör på dom :) strunta i vad andra tycker *kram*
    Din födelsedag... påminner mig om att jag måste hitta på något till den 13:e.... hmmm...

    SvaraRadera
  3. jag förstår hur du känner, men jag skulle inte heller ge pengar till tatuering. de får man köpa själv. man kan önska sig pengar, men det vill jag heller inte ge. o inte gärna presentkort! :)

    SvaraRadera
  4. Jessica - :) Mig gör det inte så mycket att vara själv, är ju van vid det här laget.

    Emma - inte behöver du hitta på något inte.

    Helene - Jag tycker iofs att man kan hjälpa till med något om det är något som önskas. Men men jag kom på andra saker att önska så det blir nog bra i slutändan ändå.

    SvaraRadera