31 december 2010

2010 - året som gått

2010 var ett år av många känslor - både glada och mindre glada.

Året började med att fira 2009 års julafton för att övergå till två födelsedagsfirande - ett 29 års
kalas och ett 90 års kalas.
90-års kalaset firades med stor glädje, många skratt, överraskningar och familjen närvarande. Det var, enligt födelsedagsbarnet själv, den bästa födelsedagen någonsin och hon såg fram emot att fylla 100.
Det är med tungt och sorgset hjärta som jag påminns att den 100 års dagen aldrig kommer att firas och inte heller de födelsedagar fram tills dess.

Den 26 Mars 2010 måste vara en av de absolut värsta i mitt liv. Klockan var strax efter nio på
morgonen när pappa ringde på dörren och meddelade att mormor hade somnat in under morgonen.
Hela den följande månaden var super jobbig i väntan på begravning och någon typ av avslut.
När begravningen väl kom så trodde jag ärligt talat att jag inte skulle orka följa med men samtidigt så visste jag ju att gick jag inte så skulle jag ångra det resten av livet. Så iväg kom vi och det var nog ännu jobbigare, än att få beskedet, att sitta där, helt själv kändes det som; utan något stöd, och ta farväl av någon som var mig så otroligt kär och kommer att att vara.
Nej jag var inte själv, det vet jag men alla andra hade ju någon att ty sig till utan jag och det kändes väldigt jobbigt. Hade det inte varit för kusin V som satt bakom mig vet jag inte om jag hade klarat av att gå fram till kistan.

Trots den jobbiga våren så tycker jag att året har ändå varit ett bra år. Jag har, trots omständigheterna, mått bra det här året och jag har trivts med mig själv. Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och det känns otroligt bra måste jag säga.
Jag vet vad jag vill, vad jag ska göra för att nå dit och, viktigast av allt, jag tror på mig själv och att jag kommer nå mina mål. Jag tycker om mig själv, även om det är en bra bit kvar tills jag ska säga att jag älskar mig själv och det är väl dit alla vill nå misstänker jag.

Sen sommaren och hösten bjöd på små överraskningar även om jag redan hade listat ut dom i förväg *hihi* Det var både bebis nyheter och bröllopsklockor som ringde och jag kunde inte vara gladare för de stundande föräldrarna och nygifta än om det vore mig själv det gällde. Är det någon/några som förtjänar den otroliga lycka och glädje som det gångna och kommande året har att bjuda på så är det herr och fru Granberg :) Och självklart herr och fru Hayd som också väntar smått i början av 2011.

Året avslutas med en jul som v ar trevlig men ack så annorlunda. Nyåret rings in som vanligt, hemma själv med glada skratt och musik från grannen. Lite Wii-spelande och tv-tittande innan klockan slår midnatt och det är 2011.
Jag hoppas att ni alla är nöjda med erat 2010. Jag vet att jag är ganska nöjd med mitt. Hoppas att 2011 erbjuder glada, trevliga och roliga saker att uppleva samt att vi alla får vara friska och njuta av vår tid tillsammans.

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år och jag hoppas att 2011 blir just DITT år!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar