13 november 2010

Första kärleken

Dag 2 - first love

Oj vad svårt!! Alltså jag vet faktiskt inte vem som var min första kärlek om jag någonsin upplevet det. Det skulle kunna vara Christian, fast var man verkligen kär när man gick i låg- och mellanstadiet? Det skulle också kunna vara Marcus, för han tyckte jag verkligen om väldigt mycket, fast jag tror faktiskt inte att det är någon av dom om jag ska vara helt ärlig.

Utan istället tror jag nog mer att det var Johan, om någon. Och han är en person som jag saknar oerhört mycket för det mesta. Det var i gymnasiet och allt blev mycket bättre i skolan när han kom till klassen. Vi blev vänner, umgicks väldigt mycket på skoltid och på diverse läger/skolresor. Till och med så mycket att folk pratade om oss. Men jag visste ju också om att han fortfarande var kär i sitt ex, som han senare blev tillsammans med igen (tyvärr för egen del). Jag har otroligt många minnen med Johan och jag värdesätter dom alla lika mycket. Han vet också om att jag tyckte om honom mer än som en kompis. Normalt inget jag skulle bekänna för någon som jag visste var hopplöst kär i sin flickvän men jag hade inget val till slut. Det var bekänna och reda ut allt eller riskera att förlora hans vänskap vilket jag inte var beredd att göra.

Fast å andra sidan så vet jag heller inte om jag varit riktigt rikigt kär i någon heller. Utan det har nog mest varit små förälskelser och för mig är det något helt annat än att vara kär i någon. Inte passionerat och upp över öronen kär i någon.
Tror dock att jag många gånger har tyckt om någon men ändå inte varit kär. Jag går med andra ord fortfarande omkring och väntar på att uppleva min första stora riktiga kärlek och jag ser fram emot att träffa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar