20 november 2010

Min tro

Dag 9 - Your beliefs

Tycker detta är ett ganska så "löst" ämnet - det finns så mycket som man kan tro på. Om, och med största sannolikhet, det nu skulle handla om något religöst, om Gud, Jesus och Bibeln, så vet jag ärligt talat inte. Något tror jag på men vad? Det har jag inte kommit underfund med ännu.

Däremot kan jag ärligt säga att jag tror på ett liv efter detta. På något plan så tror jag, det måste jag nästan, att när vi inte längre går på denna jord så går vi någon annanstans. Vart det vet jag inte. Kanske är det i himlen, något paradis någonstans i världen, ingen aning faktiskt men jag väljer att tro på det. Jag vill inte tro på att det bara tar slut efter det här. Det är allt för många som försvinner från jordelivet allt för tidigt att jag måste tro på att det får fortsätta någon annanstans. Att de får en andra chans att utföra det de aldrig hann med. Att de kan fortsätta se över de som de har kära och beskydda dom mot allt ont som lurar i denna värld.
Jag måste tro på det för vad annars ska jag tro på? Jag VILL tro på ett liv efter detta, jag VILL fortsätta efter jag inte längre går på denna jord. Jag vill få möjligheten att skydda mina nära och kära, att alltid finnas där för dom som dom alltid funnits där för mig. Jag vill kunna fortsätta trösta, älska, ta hand om och pusha på dom även när jag inte finns här fysiskt.

Jag tror också på kärlek, kanske inte just vid första ögonkastet, utan en kärlek som är livslång. En kärlek mellan en kvinna och en man, två kvinnor eller två män. Kärlek som kärlek, könet spelar ingen roll. Det är inte ett kön man blir kär i, det är en person.
Det kan också vara kärlek mellan förälder och barn, ägare och dess djur, vänner - ja kärlek av alla dess slag - det tror jag på! Med hela mitt ♥

Jag tror också på ärlighet, öppenhet, frihet, stolthet, änglar, evighet och många många andra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar