15 november 2010

Dagens intag + lite allmänt

Dag 6 - What you ate today

Frukost: Tre smörgåsar, vitt bröd, ICA-bakat med smör o ost. Plus en kopp te

Lunch: Lasagne. Plus en pepparkaksflarn till efterrätt och en kopp te

Middag: Grekisk moussaka - min nya favorit :)

Har även druckit vatten och en kopp kaffe med mjölk idag.

************************************************************************

Lite allmänt är att i helgen var jag hos mamma och pappa igen. I lördags gjorde jag kort och dekorerade en tändsticksask åt mamma som hon skulle ge till en vännina som fyller år imorgon. Blev verkligen jätte nöjd med resultatet och bilder kommer upp i scrapbloggen snart (måste bara få bilderna till min dator först). Sen har vi städat i helgen också för igår, söndag, var det hem en massa tjejer på inredningsparty. Det var Zelected by House som var hem och visade fina saker. Jag köpte två små ljuslyktor (om man nu kan kalla dom för lyktor förstås) som man också kunde ha snacks i om man ville. Kan försöka få upp bild på dom också så småningom. Fick även välja värdinnegåva och det blev en liten kandelaber i silver. Längtar verkligen tills jag får hem den och kan tända den!!! Tycker det är otroligt fint med kandelabrar och har velat haft en länge men de är så fruktansvärt dyra att köpa ute i handeln. Vet redan var den ska stå :) Bild kommer på den också.

I övrigt så är det inte mycket som händer. Väntar på att få svar från min handläggare om jag kan få förlängt på Arcus till våren också men idag fick vi reda på att det inte kommer att få förlängt alls. Har man fått 20 veckor så får man inget mer. Men nu är ju saken den att för tre veckor sedan så skrev min handläggare att jag kunde få förlängt och undrade hur många veckor jag vill ha. Självklart skrev jag 20 veckor till men att jag tar det jag får. Efter det har vi inte hört något mer så i fredags mailade Eva på Arcus till min handläggare och jag mailade idag men ingen har vi hört något.

Återstår att se hur det blir med det hela helt enkelt och hålla tummarna för att det som sagts från början är det som gäller. Får jag inte förlängt så vet jag redan nu att jag inte kommer klara av att räkna matte B alls och då kan jag, i framtiden, glömma bort att söka till Socionomprogrammet om jag nu skulle vilja det.
Håll gärna tummarna för mig att det går vägen - jag behöver det!!

Många tankar i mitt huvud just nu om lite allt möjligt och ingenting egentligen. Kan inte riktigt sätta ord på vad som sker i skallen på mig för jag kommer inte ihåg något av det som snurrar runt där på nätterna. Har inte sovit mer än 3-3,5 timmar i natt och det lär jag lida för imorgon. Förhoppnigsvis kan jag somna relativt tidigt ikväll så jag kan ta igen några timmar. Helst vill jag sova nu men då kan jag ändå inte sova i natt så det är lika bra att hålla mig vaken.

Nä bjussar er på en grymt bra låt så här på måndag eftermiddag.
Kram på er mina vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar