19 oktober 2010

Ullared

Efter många om och men så kom vi iväg till slut, något försenade. Anlände till Ullared och GeKås runt 14 tiden och det var ingen kö in tack o lov. Hade inte velat stå ute i kylan och köat måste jag säga. Första stoppet - toaletten och efter det var det shopping :-) Mamma o pappa gick tillsammans och jag gick själv. Hittade en hel massa som jag kunde ha köpt men visste ju att budgeten inte var begränsad direkt så lite fick jag ju hålla igen. Hade lätt kunnat köpt DVD-filmer för hela summan som jag handlade för men det kunde jag ju inte göra kände jag så det blev "bara" 5 stycken, varav en är en box, till mig själv (se bild nedan). Min huvudsakliga uppgift var att hitta en vinter jacka och jag fann en snabbt. "On the Peak" heter märket och det är en skidjacka så den lär vara varm och bra i vinter.


Min lätt uttråkade min behöver ni inte bry er om utan titta på jackan istället. Tror ni inte den blir bra i vinter?? Får plats med en tjock huvtröja under också så jag slipper förhoppningsvis frysa i år. Hade helst velat haft en kappa men alla var i ull och det kan ju jag inte ha så då fick det bli en skidjacka. Är oerhört nöjd över mitt köp!!



Dessa tre coola t-shirtar ska Hampus få i födelsedagspresent/julklapp sen vet jag inte vilken han får först men det återstår att se. Han har ju 140 i stl men detta är 158/164 för de såg lite små ut plus att de kan ju krympa om man har otur. Plus att killen tycker om när det är lite större. Det är ju mer hiphop då liksom.

Köpte en t-shirt till mig själv också. Visserligen herr modell men vad gör det. Tyckte den var snygg och den kostade typ 50:- eller nåt så det var ju inte hela världen.

Filmerna - New Moon, Elisabethtown, (500) days of summer, Stekta gröna tomater och CSI:NY säsong 3 (fick mor o far att köpa säsong 5 till mig i julklapp *hihi*) Har ju ingen av säsongerna men dessa två var de som fanns. Sen blev det två gäst handdukar i mörkt grått också.

Rutigt och randigt kollegieblock, 5-pack, kylskåpsmagneter, tänger till pyssel samt dekorationer på svenska och engelska till pyssel också. De enda pyssel sakerna jag köpte faktiskt. Tyckte det var dåligt utbud och inget som lockade. Mamma köpte några stickers och julstämplar dock.

Man kan ju inte åka till GeKås utan att köpa fryspåsar!!!

Och till sist lite bomulls rondeller, tandkräm, ansiktstvätt, toalett lukta gott, lösnaglar (ja faktiskt, tycker det är snyggt med franska naglar och tänkte prova dessa o sen se om det är något jag kan försöka spara ut till), dukar att tvätta ansiktet med, diskborstar, diskmedel och dusch tvål. Diskmedlet tror jag kostade 15-16:- bara och exakt samma märke och sort kostade 33:- på Willys - snacka om fynd :-D
Köpte även underkläder men de är i tvätten så de får ni inte se.

Utöver detta så köpte jag även några julklappar men de får ni inte se här - mottagaren kanske smyger runt här och då är det ju inte skoj.

Idag har min morfar namnsdag - det är Thore idag. Grattis Offa på namnsdagen. Saknar dig!!

2 kommentarer:

  1. får ja köpa en bomullslängd av dig?/ hon som alltid glöömer de på affären..

    SvaraRadera
  2. Det ska vi nog kunna ordna :-) Tar med på torsdag

    SvaraRadera