16 oktober 2010

Höst

Ja hösten har verkligen kommit hit med stormsteg. Det är jätte kallt på morgonen när jag åker till Arcus och jag har märkt att jag åker hem ifrån senare o senare för varje dag. Jag vill verkligen inte ut i kylan helt enkelt *haha*

Har varit otroligt trött hela veckan. Tror jag börjar bli förkyld så det är nog därför och sen gör väl vädret sitt också som vanligt. I torsdags kväll gick jag o lade mig vid 22.00 tiden och läste en lite stund, somnade nog före 22.30 vilket måste vara ett nytt rekord för mig. Sov till 02.00 ungefär och var upp på toaletten och sen somnade jag om på en gång och sov fram tills klockan ringde 07.15. Var så skönt utvilad på fredag förmiddag att det var riktigt skönt att räkna matte. Hann med 25 tal tror jag på några timmar trots hund bus och barnpassande!!
Det är några stycken av deltagarna som har hund och en gång i veckan har en av dom sin hund Ludde med sig. Ludde är valp och mäter 68 cm i höjd!! Han kommer bli mega stor när han är vuxen men han är sååååååå go och man bara måste mysa lite med honom när han är där.
Den andra hunden heter Oziris och är något mindre. Han kanske mäter 25 cm i höjd så där syns det ju verkligen att han är en valp fortfarande. Dom busade och hade sig länge och hade minst lika roligt som vi som tittade på :-)

Sen hade en av ledarna sitt barnbarn, 11 månader, på besök som jag tittade till lite när hon var i telefon eller ute och rökte. Nu låg ju grabben och sov i och för sig så det var ju ingen svår uppgift direkt men när han vaknade lekte vi lite och spelade piano mellan talen som jag räknade.
Vi slutar ju 12.00 på fredagar men jag åkte nog inte hem förrän närmare kvart i ett tror jag. Hade sånt flyt i räkningen och det var mysigt med bara jag, ledaren och lilla Loke.

Nu är det helg och igår kväll tittade jag på Go'kväll med kusin som middagsgäst. Eller ja han skulle bjuda sina noga utvalda gäster på middag och det var faktiskt så att man blev hungrig när han berättade vad han skulle bjuda på :-)
Han hade bjudit in Jesse Owens, Fredrik Forsyth, Mauro Scocco och sin farmor (min mormor). Härlig samling det!! Sakerna han sa om farmor/mormor gjorde mig tårögd och att höra honom prata om henne gjorde mig stolt faktiskt. Självklart vet jag att han, precis som vi alla andra, saknar henne men att höra honom säga det värmde i hjärtat.
Klippet finns på SVTPlay om ni inte såg det igår kväll vill säga. Tror att det är en halvtimma - fyrtio minuter in men titta gärna på hela, det var bra måste jag säga.

Resten av helgen ska jag spendera med att pyssla lite, sitta vid datorn, plocka undan lite saker. Imorgon, söndag, ska jag till Degerfors och hälsa på släkten. Hoppas att inte förkylningen blir värre tills dess bara för jag vill åka men om jag nyser o har mig stup i ett så vill jag inte för jag vill ju inte att de ska bli sjuka liksom och framför allt inte Evert som går på dialys tre gånger i veckan.

På måndag har jag fått ledigt för jag ska med mor o far till Ullared!! Ska titta efter höst/vinterjacka, lite andra kläder, cd/dvd, kosmetika, hår/kroppsvård, pyssel saker, barn/bebis saker, julklappar och lite till. Det får bli mina tapet pengar som går till Ullared så tapeter får bli en senare fråga. Det känns som om jag inte gör annat än att skjuta upp tapetseringen nu för tiden. Skulle ha gjort det i våras eller i somras men nej då och nu ska mamma o pappa göra om hemma så nu kommer det nog inte finnas tid till det heller. Behöver ju hjälp med själva tapetseringen och lite förarbete annars vore det ju inga problem *suck*
Nä en karl i huset skulle vara bra att ha faktiskt - och en händig sådan dessutom!!
De växer ju inte på träd och inte kommer de o ringer på dörren heller :-(

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att vakna utvilad.ska jag få göra imorgon (måndag) enligt Kristoffer. Har nog lyckas bokat ullared resa jag med :P. Blir i v. 45 .

    Så hoppas på lite pengar denna månad. Inte kul att behöva skjuta upp projekt. Men ibland behöver man hjälp.hoppas det blir av för dig te slut. kram så länge. // jessica

    SvaraRadera