25 oktober 2010

Nya tag

Tjo!

Min träning har ju inte direkt varit på topp på sista tiden kan jag inte påstå. Dels så har jag inte orkat och sen har ju KMTI flyttat till nya lokaler så de har haft stängt också. Men nu när de är i de nya lokalerna så ska jag komma igång igen med träningen. Dock så tar jag en sak i taget och just nu är det detox som gäller - har slutat dricka cola zero!!!! Första dagen idag och huvudvärken är extrem!! Och jag får bara ta EN Ipren om dagen enligt vad läkaren har sagt och den har jag redan tagit idag. Som tur är så är det snart kvällen och jag kommer nog att stupa i säng relativt tidigt tror jag. Eftersom min mage är som den är så vågar jag inte dricka mer än en kopp kaffe om dagen heller och den koppen får jag ju i mig på Arcus så kaffe hemma var det längesen jag gjorde. Har ju inte ens mjölk hemma längre.

För en månad sen var jag till en dietist på SATS för att mäta fett-, vatten- och muskelmassa som jag kommit i kontakt med via min ordinarie dietist på sjukhuset. Jag var ju, och är fortfarande, medveten om att min kropp består av väldigt mycket fettmassa så att resultatet låg på 42.7 kg kom inte direkt som någon överraskning. Min muskelmassa var då 37.3 kg och vattnet på 50.9 kg. (Tor att det är i den ordningen de står eller om det var på andra hållet.) Själva vikten låg på 92.6
I morse när jag var på väg och skulle åka så fick jag ett sms från Marina, dietisten på SATS, om att jag hade tid hon henne 08.30 idag. Då var klockan 08.46........
Var helt säker på att det var imorgon men det var det visst inte. Kom dit en halvtimma sent och blev därför också sen till Arcus och jag tycker inte om att bli sen.
Dagens resultat var vi båda glada över och Marina tyckte att det var jätte bra på så pass kort tid ändå. Idag låg fettmassan41.2 kg, muskelmassa på 37.3 kg och vattenmassan på 51.0 kg.
Själva vikten låg på 91.2 kg!! Så jag är glatt överraskad måste jag säga. Trodde helt säkert att det antingen inte hade ändrats alls eller att det hade ändrats uppåt.
Visserligen har det väl blivit lite si o så med maten pga magen och jag har cyklat varje dag men i övrigt har jag inte gjort något speciellt för att det ska minska. Nu hoppas jag bara att vågen hos Åsa, ordinarie dietisten, visar samma goda minskning den 2 November när jag ska dit. Visar den uppåt så kommer jag gå efter vågen hos Marina :-D

Jag tror att det kommer fortsätta visa goda resultat bara jag kommer igång med träningen igen, lär väl inte bli så jätte mycket cyklande fram över då det bara bli kallare för var dag som går. Plus att jag till lunch numera, med start idag, kommer att äta keso (mini, 1.5%), morötter, paprika och gurka för att äta ett lagat mål på kvällen istället och jag ska i den mån jag kan undvika pasta på kvällen. Tyvärr är det ju det som går snabbast, är enklast och det jag har hemma hela tiden. Idag är det stekt falukorv och makaroner på menyn - skaskigt värre. Hade varit super gott med stuvade makaroner men jag har ju som sagt inte mjölk hemma och att gå till affären orkar jag inte.

1 kommentar:

  1. va bra att det går åt rätt håll.hoppas de fortsätter.. =) hejja hejja!! ska jag komma ihåg när du kommer förbi. kram // jessi

    SvaraRadera