3 september 2010

Ooops

Jag har inte fyllt i min träning på ett tag :-) Men å andra sidan så är det heller ingen som haft koll på det eftersom jag inte hört något om det.

Har i ärlighetens namn inte tränat så himla mycket. Magen har inte varit i den bästa balansen när jag kommit hem på dagarna och då vill jag inte gärna ställa mig och träna. Plus att ta promenader funkar inte p g a stickningarna i foten.
Var idag till KMTI och pratade med Lotta där. På tisdag ska jag träffa henne efter lunch och vi ska gå igenom konditionsträning så att jag kommer igång med det. Ska också be om lite balans övningar som inte innebär för mycket belastning på foten.

Fick provlappar idag också. Tre rör som jag ska lämna in med avföringsprov samt ett rör för urin. Sen ska det tas några blodprov också så på måndag tror jag bestämt att jag kommer bli lite sen till "skolan" :-)
Vet inte om någon av er har lämnat avföringsprov någon gång men det är inte speciellt fräscht. Har gjort det en gång förut fast på ett annat sätt än dessa. Äckligt och jag som måste äta EFTER jag tagit alla prover. Vemmelmagig som jag är så vet i tusan om det kommer gå så bra *haha*

Jag har provat lite glutenfri kost sen jag var hos doktorn i måndags. Har köpt hem glutenfritt bröd vilket är riktigt gott men ack så dyrt. Det är 16 skivor i en påse för 27:- Det är lite mer än vad min ekonomi tillåter så visar det sig att jag är känslig mot gluten så blir det till att köpa glutenfritt mjöl och börja baka. Plus att rensa ut det vanliga brödet jag har hemma och pastan. De gånger jag har ätit pasta så har jag känt av magen och de gånger jag inte gjort det så känner jag i regel ingenting. Ska bli intressant att se vad proverna visar och vad som sker sen. Jag hoppas innerligt att det inte är inflammation i tarmarna eller att dom måste gå ner med en kamera i halsen. Återstår att se vad det är antar jag. Får väl vänta två veckor i alla fall innan jag ringer och frågar om svaren; förutsatt att jag inte hört något från doktorn då vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar