30 augusti 2010

Läkarbesök

Har nyligen kommit hem från doktorn. Jätte trevlig man från Örebro trakterna skulle jag tro som jobbar på Karolinska Institutet i den stooooora staden :-)

Vi pratade framför allt om min mage, det var ju därför jag var där. Han uteslöt inte magkatarr men han sa också att det kunde vara en inflammation i tarmarna (orsakat av sjukdomen) eller möjligtvis att jag är känslig mot gluten. Ska ta nya prover för att se om de visar något.
Ska även kolla upp om jag har brist på B vitamin då jag allt som oftast när jag går, ibland även när jag är stilla sittande, får stickningar i fötterna, speciellt vänster foten som jag haft väldiga problem med. Stickningar kan tydligen visa på brist på B vitamin.

I övrigt tyckte han att allt verkade bra. Hade lite lågt blod värde men det brukar jag ha. Ligger precis under det normala. Sänkan var lite hög men ändå lägre än gången innan. Perfekt blodtryck och bra puls i fötterna.

Inget ont om min ordinarie läkare, som är tjänstledig ett år nu, men ibland känns det lite som om han står och stampar på samma ställe. Vet inte om han hade kommit på detta med inflammation i tarmarna, vitamin brist och gluten känslig. Men men det lär jag förmodligen aldrig få reda på. Tycker det var rätt trevligt att träffa någon ny från annat sjukhus som kanske tänker ett steg längre och som förmodligen sett fler fall av olika sorter än vad de här i Karlstad har gjort. Det lär ju vara fler patienter i Stockholm än i Karlstad menar jag :-)

Just nu väntar jag på att pappa ska komma förbi och vi ska bära upp saker på vinden. Ska ställa undan mina jul saker har jag tänkt. Jag pyntar ju aldrig vid jul ändå så varför ska jag ha de stående i skrubben för?? Det gör de ändå ingen nytta så nu får de åka upp på vinden och bo ett tag. Fick in mycket bättre saker i skrubben istället. Se om jag kan ta städskåpet någon dag också kanske. Lika bra att passa på när man har ångan uppe.

Är super hungrig så jag ska nog ta mig lite yoghurt och knäckebröd med Philidelphia ost Grillad paprika på *mums*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar