15 augusti 2010

Pakt

Jag och pappa har gjort en pakt ihop. Vi har bestämt att vi ska gå ut och gå 3 kvällar i veckan dock inte med varandra om jag inte åker till Forshaga på helgen förstås. Så med start på Tisdag ska jag ut och gå minst en timma!! Kommer nog att skriva här när, hur långt och hur länge så ni får ha koll på mig och om jag inte har skrivit något någon dag så får ni skälla på mig :-) Lova????

Var ju lite dålig i veckan så jag var ju inte iväg något till Arcus utan satt hemma och räknade istället. Kände inte för att vara där och spendera större delen av tiden på toan liksom men det går ju lika bra att sitta hemma och räkna och det gick bra för ledarna för borta också. I fredags var jag dock så pass bra att jag kunde åka dit vilket jag gjorde. Gick upp 06.30 och tog bussen vid 08.00. Var på plats någon minut efter 08.30 men inte var det någon där inte!!!!! Dörren var igen bommat och låst, kolsvart där inne. Väntade några minuter men det kom inte någon. Jag kände att om dom inte kan ringa och tala om för mig att de inte ska vara där på fredag så varför ska jag då ringa till dom och fråga var de är??? Barnsligt kanske men det var så jag kände just då och gör fortfarande.
Det är så noga från våran sida att alltid tala om var man är och vad man gör men det verkar inte som om det är så noga från deras sida. Bara för att jag hade suttit hemma några dagar så betyder ju inte det automatiskt att jag är hemma på fredagen också, eller hur??
De hade liksom inte behövt ringt ens utan de kunde ha mailat för jag vet att de har min mail adress. När jag var dit innan sommaren på information så fick jag fylla i ett papper och där skrev jag min mail adress plus att jag tror jag skrev den på ett papper första dagen också eller om det bara var mobil numret kanske. Ja ja de har den i alla fall och vad är det som är så svårt med att höra av sig??

Ja ja jag ska ju iväg imorgon så jag ska prata med dom då så får vi se vad de har att säga. Det ska bli mycket intressant faktiskt.

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Upp tidigt imorgon och jag ärt trött. Måste bara bädda rent först :-D

4 kommentarer:

  1. jag lovar att höra av mig, hoppas de blir en morot.. Jag förstår att du blev lite sur,för så vad gör man bara inte.. bra att du frågar om varför de inte sa nått.// kram jessica

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen dåligt att de inte hörde av sig. Själv ska man vara så duktig och höra av sig och blir ifrågasatt så fort man inte gör som de vill/tycker. Vad sa de idag när du tog upp det?

    Alltid bra att köra lite pakt med andra, för att man inte ska slarva. Lovar säga till när du inte har skrivit något! :-D

    SvaraRadera
  3. I think that pact with your Dad is a great idea. I'll be the strolling-police! Whenever you dont mention that you went on that walk, I'll give you a lecture. Sound good? Thought so.... ;)
    I'm curious to hear what they said at math class today! It's not childish at all - I think it's just rude that they never called you to let you know the class was cancelled on Friday.

    SvaraRadera