17 augusti 2010

Dag ett

Idag har jag varit ute och gått ungefär 40 minuter. Det var skönt men jobbigt för min fot gör väldigt ont när jag går plus att magen började protestera efter ett tag. Men några djupa andetag senare så gick det värsta över.
Tanken är att jag ska ut o gå tisdag, torsdag och söndag. På så sätt går vi samma dagar, jag och pappa. När jag pratade med mamma tidigare så sa jag till henne att jaga ut honom när han kom hem men enligt honom så var han ute en sväng på lunchen och det får väl vara okej så här första dagen antar jag :-)
Förutom min promenader så cyklar jag ju till Våxnäs och tillbaka varje vardag. Enligt eniro.se så är det 4.2 km bilväg från mig till Arcus så enligt mina uträkningar så borde det var något kortare med cykel så jag chansar på att det är någonstans mellan 3.8 och 4.0 km för mig. Kan det stämma tro??

Syns kanske lite dåligt på bilden men det är i stort sett så jag cyklar också så det kanske blir 4.2 km ändå. Ja jag vet inte långt är det i alla fall :-)

Pratade med dom på Arcus igår om fredagen och de var tydligen där. Fast de kom inte förän 08.40 och då hade ju jag redan hunnit gått *haha* Visserligen börjar vi inte för än 09.00 så egentligen så skulle jag ju stanna men jag var så säker på att det inte var något alls så jag åkte ju hem. Sen var jag irriterad också förstås och vad jag kunde förstå på dom så kom de tidigt varje dag men så var det visst inte. Ja ja gjort är gjort, ett missförstånd antar jag att man kalla det.

Idag ringde jag till reumatologen och pratade med syster Ingalill, henne tycker jag om. Förklarade hur min mage kändes och att jag har känt något liknande tidigare och då sa min dåvarande läkare att det kunde bero på salozyperin tabletterna jag tar samt att det lät som magkatarr. Jag misstänker att det kan vara så nu också och fick därför en läkartid, måndag 30 Augusti kl. 15.00 Som jag förstod det så kommer jag då få en inhyrd reumatolog läkare från Karolinska i Stockholm vilket jag tycker låter väldigt bra. Inget ont om läkarna här men det känns som om det kanske kan bli mer grundligt när det är en doktor från ett såpass stort och bra sjukhus. Under tiden ska jag äta mina mediciner plus ta omeprazol två ggr dagligen. Jag hoppas de börjar verka fort så jag slipper magknip på fredag.

Nu är det mat - ugnsstekt potatis och lövbiff. INTE den bästa maten för magen men jag tänkte mig inte för när jag tog upp mat ur frysen igår kväll. Imorgon blir det nog lax tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar