18 augusti 2010

Omstart

Idag var jag in på KMTI och pratade lite snabbt med Lotta som håller i de gruppträningarna som jag var med på i våras. Mitt gym kort gick ju ut i Juli och jag har inte råd att skaffa nytt men då hade hon "fribiljetter" som varar 3 månader åt gången. Fick ett par stycken av henne så nu kan jag börja träna igen :-) Bra va??
Däremot så vill jag inte börja vara med på pass och sånt innan jag varit och pratat med doktorn om magen. Vill inte gärna gå ut för hårt innan jag vet exakt vad det är för fel plus att efter haft uppehåll i flera månader och inte gjort något till att börja med pass känns inte speciellt bra. Så jag ska gå dit och mjuk starta med att gå på löpbandet lite, cykla kanske och få upp flåset. Skoj ska det blir i alla fall, har faktiskt saknat att träna och jag vet ju att jag behöver det. Plus att under hösten/vintern är det inte kul att gå ut och gå så det blir jätte bra att vara inne på ett gym istället. Sen att det ligger ett stenkast från där jag är på dagarna underlättar verkligen.

Magen har fungerat ganska bra måste jag säga. Det känns lite då och då mest när jag precis har ätit och när jag är hungrig. Sen är det en känsla i magen som inte vill släppa, någon slags oro. Jag kan dock inte komma på något som jag behöver vara orolig för. Jag tycker livet känns väldigt bra just nu förutom detta med magen så jag vet inte vad det skulle vara.
Det enda är nog mitt hem men jag behöver ju inte oroa mig för det heller egentligen. Det ser ut som fan här hemma och behöver verkligen köra igenom ordentligt men när jag kommer hem på dagarna orkar jag inte, är allt för trött för att göra något alls, och om jag ska vara ärlig så skulle det underlätta om någon hjälpte mig med vissa saker men samtidigt så vet jag inte om jag vill släppa in någon här *haha* I-lands problem så skriker om det :-)
Ja ja det blir väl gjort någon dag. Nästa vecka är jag ju faktiskt ledig två dagar så jag får ta det då helt enkelt. Ska ju umgås med Jessica men jag hinner nog städa också. Har ju hela helgen på mig sen :-)

Hela veckan har det varit ett Göteborgs nummer som ringt till mig på mobilen men jag har inte hunnit med att svara någon gång så idag ringde de igen. Det var från något som hette Modellfotograferna. De åker runt på Sverige turné och skulle komma till Karlstad nästa helg, 26-27 Augusti och de undrade ifall jag var intresserad av att vara modell för en dag. Personligen tycker jag att det låter hur kul som helst!! Man blir sminkad av utbildade sminköser, håret får man fixa själv dock så finns det produkter, plattång och hårfön på plats. Riktiga fotografer som tar korten och man får titta på dom med en expert och se vad man kan göra med dom i datorn. Man skulle ha med sig 2-3 ombyten och accesoarer t.ex. en hatt, husdjuret, golfklubborna. Funderar på mina scrapsaker *hahahahaha*

Allt är gratis!!!! MEN om man vill köpa bilderna efteråt så kostar ju det förstås, det är dock inget köptvång vilket är bra. TYVÄRR så var ju priserna så fruktansvärt dyra.
Det fanns 3 olika alternativ: 3 foton för 995:- 25 bilder för 1995:- och alla bilder (mellan 75-100) för 2995:- sen kunde man lägga till en extra kostnad och få dom i svart vitt också.
Det gick att ta det på avbetalning i 3, 6, 12 eller 24 månader. 3, 6 och 12 var räntefritt. Plus att det tillkommer aviavgift och administrationsavgift för 3, 6 och 12 månader.
Även om jag inte kommer att ha råd och köpa några kort så kommer det nog att bli kul ändå. Om jag nu får med mig några vill säga :-) Jag fick bjuda med mig upp till 4 vänner. Någon som vill med??

1 kommentar:

  1. Det låter ju jättekul det! Skulle kunna tänka mig följa med.....men jag vet inte ja. Fick min lilla "känna-på-modell-fotografering" då jag fotade för Sofis Mode och det var inte lätt tycker jag! Får nog tänka på det lite...hihi. Får barn följa med? Vore kul att fota tillsammans med Filippa, hon blir ju så bra på kort tycker jag!

    Kram

    SvaraRadera