22 augusti 2010

Lite nytt

Idag är det söndag och det är bara drygt 1 timma kvar av dagen. I fredags vad jag, Jessica, hennes mamma, moster och några vänner till dom på Lars Winnerbäck m.fl.
Personligen så gillade jag Love Antell som var med också. Han sjuger, eller sjöng, i Florence Valentine upptäckte jag idag och dom gillar jag :-) Sen var resten lite mediokra. Laleh var super flummig men hon är nog sån som person, i alla fall på scen. Dundertåget och Sophie Zelmani lade jag knappt märke till faktiskt. Winnerbäck var grymt bra!!! Jag gillar de låtar som spelas på radion men inte så mycket mer men det var innan jag såga honom live. Himlans vad bra han var!!!! Lär bli fler gånger jag ser han kan jag lova!!
Enda nackdelen med hela kvällen var alla förbaskade mygg som envisades med att bita just mig. Vet inte hur många bett jag har på benen och fötterna. Kliar som bara den och nu har jag drängt in dom med alsolsprit så det luktar fan här men allt för att kunna sova i natt.

På lördag åkte jag hem till mamma o pappa. Vi tog en tur till Ransäter då det var marknad där. Samma skit där som på alla andra marknader men jag fick chansen att träffa o prata med Tanya som jag inte sett på säkert 5 år!!! Det var otroligt kul :-)
På kvällen var det kräftor. Var lite orolig för hur magen skulle reagera men det gick jätte bra som tur var. Jag älskar kräftor :-) Fick en enorm halsbränna efteråt dock men det får man ju av magkatarr så det var ingen överraskning precis. Har det nu med.

Om ni tittar till höger så ser ni något nytt under min motion. På min gamla blogg så hade jag ju mina mått och min vikt uppskrivet och jag tänkte att det kunde vara bra att ha det nu också. Vikten kommer jag att skriva efter varje besök hos dietisten då min våg hemma visar totalt åt fanders jämfört med den på sjukhuset. Däremot så tror jag att mitt måttband visar samma som någon annanstans så det kommer jag försöka skriva nytt varje vecka.
De mått som var på gamla bloggen var följande;

11 februari 2010: vikt 97.7 kg midjemått: 100 cm magmått: 117 cm

Så lite ändring har det ju skett men inte så mycket jag hade hoppats på. Det som ändrats mest är väl midjemåttet :-) och det är ju positivt!!
Blev ingen promenad idag men jag gjorde några sit ups när jag kom hem från mamma o pappa och det är bättre än inget. Imorgon ska det bli fint väder så då ska jag cykla till Arcus vilket blir bra. Sen om fötterna tillåter mig ska jag ta en promenad när jag kommer hem.

Nu blir det dock sängen. God natt världen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar