25 augusti 2010

Stadsvandring

Idag efter Arcus så mötte jag upp Jessica, Kristoffer och Jessicas bror, Niklas. Vi åkte in till stan och käkade lunch. J och K hade lite ärenden att uträtta då de åker till Turkiet om 8 dagar. Är inte ett dugg avundsjuk alls måste jag säga!!

Jag och Jessica gick och tittade lite på kläder och herregud så mycket snyggt de har fått hem nu!!! Sen flera år så bojkottar jag H&M då jag tycker att de är väldigt diskriminerande mot överviktiga då de inte har sin BIB kollektion i alla butiker plus att det finns knappt en bråkdel av det övriga utbudet. Men Jessica handlar där så vi var in en sväng. Jag köpte en svart eyeliner och ett set med ögonskugga i olika lila toner. Har börjat lite smått att sminka mig då o då och tänkte att det kunde vara fint med lite färg någon gång. Återstår att se om det är snyggt eller inte.

De hade väldigt mycket snygga kläder på H&M faktiskt och jag blev oerhört sugen på att köpa något. Men så vet jag ju att jag inte har råd egentligen och jag hade dessutom inte fått pengarna idag.
På Lindex och Gina Tricot hade dom också grymt snygga kläder. Skulle kunna hugga av mig ena benet för att ha råd med att köpa kläder, inrednings saker till hemmet och annat skoj. Men jag får väl vänta antar jag och se vad som blir över efter allt är betalt och kylen på fylld. Ska ju eventuellt till Borås trakterna nästa helg men ärligt talat så vet jag i dagsläget inte om jag har råd. Får fundera och konsultera lite så får vi se vad som händer med det. Man vill ju gärna kunna göra något när man åker bort och inte bara sitta inne och uggla liksom.

Eftersom J och K ska åka bort så har jag fått låna deras Wii-spel så nu har jag spelat lite bowling, tennis, golf och baseball. Hade velat prova boxning också men får det inte att funka. Man behöver en nunchuck va???? Synd i så fall, hade varit skojsigt. Ska prova Wii fit brädan också men det blir inte idag. Har så himla ont i kroppen *haha* och jag som ska spela i 3 veckor, kommer bli kul detta. Gjorde sånt där test där man kan kolla sin riktiga kropps ålder, jag hamnade på 48!! Inte så farligt som jag trodde att det skulle bli men ändå väldigt mycket. Det hoppas jag kommer att ändras till slutet.

Nu måste jag nog göra mig mat, är vrål hungrig.

5 kommentarer:

  1. duktig du e :-) roligt att du fått på dig lite smink, du e fin utan oxå :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va typiskt att jag glömde de, den skulle du ju fått med dig. Nunchuken. sorry!!! =( se om jag hinner in till stan nått innan vi sticker.så ska jag försöka ge dig den. hoppas de är kul annars. Kram kram. // jessica

    SvaraRadera
  3. kan ta med nunchuken min på bion imorgon.
    har jessica svart eller vit kontroll?

    SvaraRadera
  4. Ja gör gärna det :-) Hon har vit

    SvaraRadera