24 juli 2010

Uppdatering

Egentligen så skulle jag ha ringt till A-kassan under veckan men jag har inte klurat ut vad jag ska säga än så jag får ringa på måndag istället. Tycker verkligen inte om att ringa till A-kassan, FK eller andra sån där ställen för jag vet aldrig vad jag ska säga. Att ringa och börja stamma eller bara snurra i mig i konstiga meningar känner jag inte direkt för så jag har hellre klart för mig innan vad jag ska säga och formulera mig. Dels känner jag mig tryggare plus att jag är mer koncentrerad på vad de säger och på så sätt förstår jag vad de pratar om :-)

Så än så länge vet jag inte hur det kommer att bli med min lägenhet men jag har inte speciellt stora föroppningar måste jag säga. Jag är förberedd på att sälja och flytta hem till mamma o pappa igen. Självklart känns inte det speciellt bra och då jag ska studera i höst och inte kommer få några CSN pengar för det (dels är det inte på en skola jag ska plugga och dels är det ett ämne och det är inte tillräckligt för att täcka kravet för CSN) så jag kommer garanterat inte flytta från Forshaga igen före våren. Jag älskar min föräldrar men när man är van vid att ha ett eget boende och inte bott hemma på fem år. Visserligen har jag varit hos mamma o pappa sen i Maj men det beror ju helt o hållet på att det varit bra väder och jag har varit sällskap åt mamma vilket jag vet att båda två har tyckt om.
På sommaren är det alltid skönare att vara i ett hus med möjlighet till att sola, bada och röra sig fritt. Att sitta i en lägenhet när det är 30 grader varmt ute och bilar som åker förbi nedanför balkongen hela dagarna är inte speciellt trevligt måste jag säga.

Har så smått börjat titta på andra lägenheter och då även inkluderat Forshaga. Funderar på att kika lite smått på Kil också. Visserligen finns ju även Skoghall, Grums, Vålberg och Molkom men det är inte några platser som lockar mig. Inget fel på dom i sig men Skoghall är jag trött på efter 3 års studier där ute, Grums o Vålberg känns inte lockande för fem öre (tyvärr Jessica o Terese ;-) och Molkom ligger för avigt till. Visserligen har jag sagt att jag inte kan tänka mig att flytta till Forshaga igen innan jag ska bilda familj men å andra sidan så är det något billigare att bo där än i stan. Kil äv ju ingen metropol det heller precis men jag tycker det är ganska så mysigt där faktiskt. Sen går det tåg in till stan och jag älskar att åka tåg :-)

Nej usch nu har jag skrivit här länge känns det som, dags att börja röra på mig så kroppen vaknar till liv och jag får något gjort.

2 kommentarer:

  1. jag tar de inte personligen,går ju bra bussförbindelser från oss. =) finns nog nån ledig lägenhet i vårt område, men jag förstår om du inte skulle vilja flytta dit :P hoppas de löser sig. kram kram /jessi

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller att ringa till myndigheter. Måste verkligen förbereda mig för det i flera dagar. Vet inte varför, men jag tror jag är rädd för att börja stamma och säga fel eller något sånt!

    Jag håller med dig...skulle inte heller vilja bo i Grums. Usch, vilket tråkigt ställe! Bara man kommer in i grums håller man på att spy! Annat är ju när man kommer in i forshaga, här är det ju i alla fall mysigt. Tycker du ska kolla på lite lgh här i forshaga. Det blir ju nära till föräldrarna och det är ju inte fy skam (och till oss....hihi)

    SvaraRadera