26 juli 2010

Då var det gjort

Pratade med a-kassan nu idag. De har fått de papper som jag har skickat in, de kom in den 12 Juli, så det var ju bra i alla fall men tydligen så tar det ytterligare 4-6 veckor för mitt ärende att handläggas då det är så nytt fortfarande *grrrrr* Så med mina beräkningar så ska jag ringa tillbaka i slutet av Augusti vilket känns som en hel evighet tills vi är där.

Terese - jag har kikat lite smått på lägenheter i Forshaga, det har jag. Det finns ju inte så många av dom precis och jag skulle ju behöva ha någon billig. Om jag kunde få tag på en lite större etta med möjlighet till att förvara lite möbler någontans så skulle ju det funka ett tag. Jag kan ju inte riktigt få plats med hela soffan plus dubbelsäng i en etta *hahaha* Snacka om trångbott!!!

Jessica - visserligen inget fel på Älvenäs, det verkar ju vara ett bra ställe att bo på men inget för mig tror jag. Jag vet inte, det känns bara som om det är åt fel håll liksom. Men vad är det för lägenhet som är ledig då?? Etta? Tvåa? Hyres- eller bostadsrätt?

Sitter och tittar på "Barnen från frostmofjället" - det är en gammal klassiker det!! Tycker om den filmen en hel del. På något sätt påminner det en hel del om Astrid Lindgrens böcker/filmer. Det är både fattigstuga, skomakare, vinterlandskap och annat smått o gott.
Mamma och pappa har åkt till stan en sväng så jag är själv ett par timmar. Lite skönt måste jag säga. Hur trevligt det än är att umgås med föräldrarna så blir det väldigt intesivt och påfrestande efter så många veckor.
Ska väl ta mig en varm dusch sen också och passa på och smörja in mig riktigt ordentligt. Det kliar överallt och jag är lite små prickig faktiskt. Inte så konstigt kanske då det inte blev att jag tog någon spruta när pappa var borta och det märls med en gång när jag har missat en spruta. Sen påverkas det ju av stress och nog är det lite stressigt att inte veta hur saker och ting blir framöver. Men det är ju inte så att blir helt hemlös eftersom jag skulle få bo i Skived tills jag hittar något annat.

Så ser ni något i tidningen eller hör talas om något som är ledigt - billigt och inte allt för långt bort från stan - så kan ni väl höra av er :-) Med billigt menar jag hyresrätt med max 2000:-/månad. Med andra ord är det rätt omöjligt att hitta något boende i dagens läge. Men kommer jag bara in på omvårdnadsprogrammet så kan jag nog söka CSN bidrag och till o med söka studentbostad kanske :-) Håll tummarna är ni snälla.

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Ja det finns väl nån etta, två vet jag inte,det är bostadsrätt, men de ligger på låga priser, kan kolla lite-så har jag mer info. jo jag förstår att de är fel håll, men det är ju en tanke. Ja hoppas det löser sig på bästa sätt för dig ialalfall.. kramis och tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Okej :-) Jag ska givetvis hålla både ögon och öron öppna!

    Hoppas det löser sig för dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jessica - hör dig gärna för. Är det inom min ekonomiska utsträckning så är det ju absolut ett alternativ :-)

    Terese - Tack :-)

    SvaraRadera