20 juli 2010

Föräldrafritt

I torsdags åkte mamma o pappa till Danmark för en liten mini semester. Pappa hade beställt resan i smyg och mamma fick den i födelsedagspresent. Jag, syrran o J var husvakt med allt det innebar.
Trots att jag visste att syrran o J skulle sova här också så var jag mega nojjig för att jag visste ändå att jag skulle sova en natt själv. Jagade upp mig för ingenting, kunde knappt inte sova och när jag väl somnade så sov jag oroligt och vaknade för minsta lilla. Har faktiskt blivit mörkrädd på äldre dar tror jag. Fast å andra sidan så har jag sovit ganska dåligt, av o till, sen mormor gick bort så det var ju inte bara nu.

I Torsdags efter de hade åkt så bakade vi kakor, jag och syster. På Fredag var vi till Mariebergsskogen på sommar fars, Hotelliggaren, och herre jävlar vad rolig den var!!! Gå och se den säger jag bara. Hysteriskt rolig och Göran Gillinger är helt suverän. Till o med så att Johannes Brost nästan började skratta där ett tag :-)
Efter farsen blev vi hämtade av J och vi åkte in till stan och åt lite mat på Tempel. Självklart hade jag fått magknip i pausen på farsen så jag var väldigt tveksam till att äta mat. Helst hade jag nog helst bara åkt raka vägen hem och lagt mig men vi hade ju bokat bord och syrran bjöd på mat. Fick i mig kyckling o pommes och det var väldigt gott måste jag säga. Har inte ätit ute på det sättet på över ett år. Har jag ätit ute så har det väl mest varit en macka eller pasta på Wayne's Coffee och det tycker jag inte är riktigt samma som att boka bord.

På Lördag regnade det hela dagen så då fortsatte vi med bakandet. Blev gott, bra och uppskattat av föräldrarna som blev bjudna på det idag. Överraskade blev de också.
Söndag var vi och tittade på bebis. Så himla söt och snäll var hon lilla Hannah. Det är kompis till syrran som fått sin andra dotter. Sen på kvällen var det tänkt att syster o J skulle åka hem till J men de bestämde att vara kvar till på måndag så slapp jag sova själv. Det var mycket omtänksamt och jag sov väldigt bra den natten.
På måndag var jag upp till byn och handlade lite. Väl hemma klippte jag gräset eller började åtminstone för det blev regn så då gick jag in. När det blev uppehåll så skulle jag klippa klart och självklart så började det regna igen så jag fick klippa det sista idag (med lite hjälp från pappa som fick ta runt rabatterna).

Nu ska jag ta och se om jag inte kan knåpa ihop ett kort som A som fyller år senare i veckan.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar