4 juli 2010

Sommarn är här!!!

Gud vad det var varmt igår!!!! Och så himla typiskt då jag inte kunde bada.... Höll på att smälta bort så det var tur att pappa hade tagit fram mammas lilla pool som hon badar fötterna i så jag kunde kliva i den lite då o då. Svalkade väl inte av mig super mycket men lite grann iaf. Fast det var skönt också att det var så där varmt för det är vi inte direkt bortskämda med, eller hur? Och att bara tänka på den gångna vintern får mig att svalkas lite :-)
Vi fick fin besök också på eftermiddagen. Kusin Stefan med familj kom förbi och badade. Eller ja Melwin badade med pappa då Stefan var och spelade handboll (med Tina Flognmans handbollsskola) och Anna hade inga badkläder med sig. Det var trevligt och jag hoppas de kommer fler gånger i sommar.

Just nu väntar vi på att Therése och Jan ska komma plus att kusin Malin och familj kommer förbi på fika en snabbis på väg hem till Stockholm igen. Det ska bli trevligt. Har inte sett dom sen begravningen i April och Axel, som inte var med då, har vi inte sett sen Januari på mormors 90-års kalas. Det ska bjudas på kaffe, krämig jordgubbspaj och glass. Mumsigt gott blir det.

Men från o med imorgon så blir det inga mer fika kakor, pajer eller godis. Ska jag gå ner i vikt så kan jag verkligen inte äta sånt!!! Plus att jag måste komma igång med promenaderna igen. Har inte blivit av när jag varit hos mamma o pappa. Eller ja jag var ute en dag och gick en timma men sen fick jag mensen o jag hatar att träna o sånt då!!! Vet inte varför men jag gör det konstigt nog. Tror det hänger i från skol tiden faktiskt. Imorgon ska jag ju också åka hem till stan en igen även om det bara blir någon dag eller över dagen enbart. Så då kan jag passa på o ta en promenad om det nu inte regnar som attans för då är det ändå inte skönt. Återstår att se vad det blir för väder antar jag.

Nej nu är det dags att göra sig i ordning för besöken och hålla tummarna för att inte barna blir rädda för mig *hahaha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar