2 augusti 2010

Borta bra men hemma bäst

Har nu kommit hem till mig igen :-) Har ju varit hos mamma och pappa sen före midsommar med bara någon natt hemma i stan då o då men nu ska jag vara här hos mig ett tag. Eftersom jag inte varit hemma har det ju heller inte blivit städat något så det är prio ett just nu; städning. Ingen som känner för att hjälpa till?? Nej då ni ska allt slippa, jag släpper nog inte in någon här hemma just nu måste jag säga. Det blir till att ha stor städning nu i veckan och sen hoppas jag att pappa kan hjälpa mig med tapetsering snart.

Eftersom jag nu kan behålla lägenheten så kan jag få göra så som jag har planerat att göra med tapeter och ommöblering. Tror det kommer att bli bra faktiskt. Sen kanske jag ångrar mig lite angående tapeter när det väl är dags att köpa dom men det återstår att se. De kan ju vara slut också eftersom det är billigare tapeter jag har tittat på. Som sagt, vi får se hur det blir med det hela. Önskar dock att jag hade råd med lite dyrare tapeter då det finns lite mer att välja på och det fanns några riktigt läckra på Stuvbutiken när jag var där sist.

Imorgon är det Persmäss i stan också. Ska försöka ta mig in och titta lite. Tror inte att jag kommer att fynda men titta går ju. Om inte annat är det trevligt att gå på stan. Kanske lyxar till det med att fika ute eller en lunch. Fast det beror på när jag vaknar förstås.

Har liksom gått hela sommaren och inte gjort något alls. Har hälsat på släktingar i Degerfors, besökt Sulvik, varit på fars i Mariebergsskogen (för övrigt MEGA kul) och ätit räkmacka i Liljenäs = spännande värre!!!
Men nu i Augusti så ska jag först o främst till Borås, eller ja Dalsjöfors, i en vecka för att hälsa på bästaste Cicci och sen ska jag på Lars Winnerbäck med Jessica den 20'e. Allt på en gång liksom.
Och som jag lääääääääängtar!!!!! Det ska bli så himla kul att få göra något. Nu hoppas jag bara att inte min resa neröver ska krocka med att jag ska börja plugga. Måste nog maila och fråga om det.

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar