23 juni 2012

Midsommar

Midsommar i det Henrikssonska palatset firades som brukligt - med morbröder, ingifta mostrar och kusiner med respektive. Lite annorlunda dock, syster med sambo valde att i år fira på Visingsö med Jannes kompisar David & Elin samt deras dotter. Kusin S kom ensam men ärligt talat hade jag inte förväntat mig att någon skulle vara med honom. Hade varit lite smått awkward tror jag.......

För att sammanfatta våran afton så var det god mat, goda jordgubbar, mycket skratt och mor & far är en stol mindre. Inte för att det gick vilt till utan för att pappa lutade sig lite för mycket åt en hållet och stolen vek sig. Det var en trämöbel!!! Tårtan han höll i klarade sig dock galant.

Måste dock erkänna att det var lite ensamt åt mig. I alla fall efter att kusin V med familj åkt hem. Har inte så mycket gemensamt med mina kusiner måste jag säga. Har ju inte det med kusin V heller men vi kan prata med varandra utan att det blir krystat och känns tvingat liksom.
Satt och släktforskade lite men kom ingenstans direkt. Började kolla scrap webbutiker istället hahaha
Nu blev det inte så sent när de sista gästerna gick hem och det var trevligt att sitta o lyssna på vad de pratade om men än en gång så blev jag påminnd om hur ensam jag egentligen är trots att jag har så många härliga, snälla och underbara männniskor runt om mig. Det är något som saknas i mitt liv och jag känner mer o mer att jag kommer alltid att ha den saknaden. Otroligt deprimerande måste jag säga.

Men men jag har väl fortfarande tid på mig antar jag men paniken börjar sätta in. Vill inte vara ensam hela livet och inte få uppleva riktig, ärlig, underbar kärlek.

1 kommentar:

  1. Du verkar ha haft en skön midsommar iallafall.förstår vad du menar,tror allt du kommer finna denna goa kärlek.
    Hehe tur tårtan klarade sig..*L*
    massa kramar.

    SvaraRadera