10 september 2011

Rensning

Har tagit tag i och rensa och städa i mina garderober. Det har varit ett projekt som jag skulle ha gjort i våras redan men det har inte blivit av för än idag. Och oj vad det var behövligt!!!

Har fått ihop inte mindre än två sopsäckar med kläder som jag ska skänka bort - plagg som jag inte använt på evigheter så vad gör de fortfarande i min garderob?? Helt galet!! Har också rensat bland mina underkläder så nu längtar jag än mer till nästa lön så jag kan köpa nya trosor.


Min säng invaderades av en massa saker under min rensning. Men nu är även den tömd så jag har någonstans att sova i natt.

Det är inte speciellt mycket färg på mina koftor/tröjor eller hur?? En enda tröja som lyser upp garderoben och det är en som jag bara använder hemma.

Lite ljusare färger, om än inte färgglatt, bland skjortor och toppar. Några som jag sparade som jag är tveksam till fortfarande men hade inte mage att skänka dom ännu. Ska fundera ett tag till sen får vi se om de skänks till någon vän eller okänd.

Hur kommer det sig att man inte rensar oftare?? När det gäller kläder borde man göra det en gång om året tycker jag. Andra saker så borde man göra det två gånger - en vår rensning och en höst rensning. Det jobbiga med att rensa är att jag får så ofantligt ont i ryggen. Att jag denna vecka haft grymt ont i ryggen hjälper ju inte alls men men det är bara att bita ihop. Det är ju inte så att det finns någon annan som gör jobbet åt mig direkt. Tyvärr.....

Övrigt idag så har jag jobbat några timmar. Eller jobba och jobba, jag åkte dit och följde med en personal samt tre boende till Parkleken för att titta på barnen och de olika aktiviteter som var där för de fyllde 40 i år, Parkleken alltså. Istället så får jag ta ledigt en dag lite senare som kompensation. En uppläggning som passar mig bra. Fick ju lunch på jobbet dessutom.


Nu ska jag uppdatera min scrapblogg sen blir det soffläge, en film och små godis. Imorgon en tur till Degerfors med mamma o pappa för att hälsa på Ewy och Evert.

1 kommentar:

  1. Ja rensning är ju aldrig fel,lär bli det igen nu o flyttar tagen här.. Så åker de nog saker som jag inte kan använda o sånt som är styggt. så man får införskaffa sig lite nytt.

    =) kram

    SvaraRadera