11 september 2011

10 år

Det är en lång tid, tio år, ändå känns det som om det vore igår. Det är en sån där dag som man alltid kommer komma ihåg exakt vad man gjorde när man fick veta vad som hänt.
Jag satt vid datorn och gjorde någonting. Mamma ropade på mig och jag gick sprang ner för trappan. Först förstod jag inte riktigt vad som pågick. Mamma sa bara att ett plan hade flugit in i de höga husen i New York. Det finns ju mer än ett så jag fattade inte vad hon menade.
Vi satt och tittade på TV4 Nyheterna och jag tror att mamma gick ut i köket eller om det blev reklam men jag bytte i alla fall kanal till CNN och strax efter att jag fick fram kanalen flög plan nummer två in i det andra tornet.

En surrealistisk känsla att se det live. Än idag när jag ser bilderna så kan jag inte förstå att det har hänt. När jag lite över ett och ett halvt år senare, Juli 2003, befann mig i New York spelade det ingen roll vad vi gjorde bara jag slapp se Ground Zero.
Men tyvärr gjorde vi det ändå då jag gärna ville till ett stort köpcentrum som låg i närheten, vilket vi inte visste när vi begav oss däråt.

I övrigt denna söndag förutom att minnas tillbaka och tänka på alla de människor som fick sätta livet till så har jag varit i Degerfors hos mammas kusin och hennes man. Lika trevligt som alltid!!
Jag har också beställt varor från Ellos.se

Sängkläder Fabienne: två örngott 50*60 cm, två påslakan 150*200 cm. Tyckte det var så fint!

Gardiner till sovrummet tänkte jag. Panellängder 45*220 cm med svarta längder bakom

Fin ljusstake till julen

3 kommentarer:

  1. NY ja... ush...

    Fina saker du har köpt!!! sen vill vi se vart det hamnar ;)

    SvaraRadera
  2. Vill oxå beställa lite,men får hålla mig lite, går så mycket pengar nu till annat. =/ fast de är sånt som är behövligt. hoppas du hade en bra dag.. *L* kram

    SvaraRadera
  3. Emma - ja det kanske kommer någon bild sen när jag använder sakerna.
    Jessica - du vet att jag är ALLTID tillgänglig för besök på IKEA när det är dags :) Om inte annat så kan jag vara barnvakt medan du o gubben går runt och tittar lite.

    SvaraRadera