24 maj 2011

Usch

Vaknade i morse och skakade som ett asplöv. Kändes som om jag hade frossa men jag hade ingen feber alls. Var dock väldigt varm trots mina skakningar. Mådde fruktansvärt illa också och trodde att jag skulle behöva spy. Fick i mig lite yoghurt som jag fick behålla tack o lov men kände mig inte bättre. Ringde "jobbet" och sa att jag stannar hemma idag. Somnade om i någon timma och har mått bra hela dagen. Har fått i mig både frukost och lunch. Fryser inte längre heller så det var nog bara kroppen som spelade mig ett spratt.

Har dock spenderat dagen med att plugga matte. Har fått tillbaka svar på slutprovet. För att få godkänt i kursen måste man ha 13 rätt - jag fick 9. Omprov Måndag 30/5 så nu blir det till att plugga fram tills dess. Håller som bäst på att skriva ner lite regler och räknesätt som jag kan kika på då och då. Det är en hel del som ska gås igenom dock. Har också börjat på den sista inlämningsuppgiften och gjort hälften av den. Har även en inlämningsuppgift som jag ska göra om men vet inte om jag ska göra samma som förut eller få en ny. Har frågat läraren men inte fått något svar än. Har jag inte fått svar till imorgon så får jag fråga när jag träffar honom. Ska till KomVux och gå igenom provet imorgon nämligen. Efter det blir det nog Arcus en sväng om det är någon kvar där vill säga.

Annars då?? Händer inte mycket precis. Är väldigt trött på eftermiddagarna när jag kommer hem. Är ju inte van än att gå upp mellan 05.30 och 05.45 men jag kommer nog vänja mig om någon vecka. Jag trivs på Gunnern och tycker alla, både boende och arbetande, är väldigt trevlig och de har tagit emot mig väl. Jag gör inte så mycket mer än är sällskap till de boende men det funkar.
Jag gör frukost till dom, håller dom sällskap, löser lite korsord, sitter och pratar och tar med dom på promenader. Trots att jag inte gör något direkt arbete så är det ju ändå saker som den ordinarie personalen inte hinner med och det är ju sånt som Fas 3 personer ska göra på sin sysselsättning. Hur gärna jag än skulle vilja hjälpa till med annat så får jag inte. Är ju inte försäkrad för något "riktigt" arbete.

Nej nu är det bäst att återgå till min kopp te och matte boken innan jag tar kvällen.

1 kommentar:

  1. Ser om de går denna gång och kommentera. jag håller tummarna för dig att de har gått bra på provet.
    Indiska har alltid små strl tycker jag. aldrig nått som passar,vad jag minns.

    *L* de är mycket man skulle vilja göra med sitt hem.önskar oxå tebax till inglasad. de var trevligt de.

    ha nu en skön fortsättning.. scrappa *L*

    SvaraRadera