11 maj 2011

Stockholm

Var en sväng till Arbetsförmedlingen idag för påskrift så jag kan få pengar denna månaden också. Och tro mig, de behövs!! Vet i tusan var pengar försvann denna månaden. Slut är de i alla fall. Har nog bara 100:- kvar eller så. Tack o lov för kreditkort så jag kan köpa hem lite mjölk och andra nödvändiga produkter.

Hur som helst, pratade med mig handläggare på AF och hon sa att man har 20 dagar/år att ta ut ledigt med full ersättning så någon gång i sommar kommer jag ta minst en vecka ledigt och åka till Stockholm. Vet inte när eller så, måste kolla med min Fas 3 handläggare också. Visserligen så skulle jag ju kunna ta det när som helst eftersom jag inte ersättning någon anställd men jag måste ju ändå göra upp det med han innan.
Min lilla minisemester blir när syrran och sambon är hemma i Värmland på semester/lov så jag har lägenheten för mig själv *ler*
Har ju inte varit i Stockholm på evigheters evigheter så det är mycket jag vill göra och många jag vill träffa.
Tanya & Dan är ju inte i stan på somrarna tyvärr så de får jag pricka in när de är i FIF istället. Sen så är det ju Anna som jag hoppas kunna klämma in mig i sitt schema någonstans. Och jag har ju släkt i Stockholm som skulle vara kul att träffas och Anita förstås.
Och självklart Emma :) Vi ska åka ut till Fjäderholmarna har jag bestämt Emma - bara så att du vet. MÅSTE ha varmrökta räkor med örtaioli!!! Man kan inte åka till huvudstaden på sommaren utan att ta en tur till Fjäderholmarna och käka räkor. Kosta vad det kosta vill jag ska ha mina räkor!!
Förra sommaren fick jag dom levererade hem till dörrn av syrrans sambo och det var väldigt uppskattat. Innan det hade jag nog inte dom på två år minst.
Och en sväng til T.G.I Fridays är också ett måste. Kanske kan lura med mig Anita dit om hon inte jobbar vill säga.
Att bara gå runt och strosa på söder eller Djurgårn', ta en fika i solen och titta på folk. Inte göra några turistiga saker som att shoppa och så där direkt, lär ju bli det också säkert. Ska finnas en bra scrapbooking butik på söder har jag hört *haha* Har velat besökt den ett tag nu.

Åh jag längtar!! Ska bli gött och komma från Karlstad måste jag säga. Har inte varit från stan på hur länge som helst. Om man bortser från dagsturer med föräldrarna så är det nog tre år sen jag var någonstans sist. Allt för lång tid för att stilla mitt ressug. Visserligen var jag på till både Gran Canaria och USA då med två-tre veckors mellanrum men det räknas inte.



3 kommentarer:

  1. Hihihi :P du är tokig. Men fjäderholmarna vad kul!! den resan ska bli absolut bli av. räkor är gottit :) åh det ska bli så kul att träffas!! kram!! <3

    SvaraRadera
  2. =) låter ju hur skönt som helst.. =) se om de blir nån minisemester till götet..För vår del. Gillar den sidan av landet.

    SvaraRadera
  3. Emma - hör av mig när jag vet när jag kan komma upp. Efter midsommar någon gång i Juli skulle jag tippa på.

    Jessica - ja du gör ju det ;) Tycker också om Göteborg men hittar inte så bra där. Tycker det är lättare i Stockholm faktiskt.

    SvaraRadera