9 maj 2011

Min stund i fjortis land

Idag när posten kom var det ett mystiskt brunt kuvert frankerat i New York. Visserligen känner jag folk där men ingen som skulle skicka något till mig bara så där. Lite försiktigt öppnade jag kuvertet och till enormt stora förvåning var det en signerad bild på skådespelaren Christopher Meloni. Han spelar Detective Elliott Stabler i serien Law & Order: Special Victims Unit.

Denna fantastiskt snygga man fyllde 50 i början av April och jag hade fått nys om att några fans hade startat en insamlings kampanj för att samla in pengar till Montefiore Medical Center i New York där Mr. Meloni och hans familj är väldigt engagerade. Med andra ord så var kampanjen till för att samla in pengar till ett välgörande ändamål och har jag råd efter allt är betalt och mat är handlat så försöker jag att hjälpa till där jag kan. I April gick 65:- ($10) till MMC och denna kampanj till ära för Mr. Meloni's födelsedag.

Jag vet att det låter säkert jätte fånigt för många men för mig är det en självklarhet att hjälpa när jag kan och har råd och det spelar ingen större roll var pengarna hamnar eller varför just där - bara jag hjälper andra som behöver det.

Vad jag inte visste var att Mr. Meloni tog sig tid till att signera och skicka iväg bilder till de som skänkt pengar i hans namn till MMC. Så döm om min förvåning när det damp ner en bild på han idag.

Vore det inte för att jag sett hans handstil i andra sammanhang på nätet tidigare skulle jag aldrig tro att det var han som skrivit detta själv.
Log och skuttade runt som värsta fjortisen här hemma *HAHAHAHA*

Har nu lugnat ner mig och hunnit räkna några tal i matteboken innan lunchen, vilken intas just i detta nu. Ska hinna med en tripp till Blomsterlandet för att köpa hem mer blomjord samt en tur till Coop Norstrand för att se om de möjligtvis har en gradskiva där. Måste också köpa frimärken och bröd - vilket de har halva priset på utvalda sorter på min lokala Coop butik.

Nu tillbaka till böckerna! Var bara tvungen att dela med mig av min stund i fjortis land.

PS: Skulle du vilja hjälpa till och göra en god gärning du också?? Följ då länken till Alla skruttars insamlingen här till höger och skänk en slant till Heléne's insamling för Barncancerfonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar