29 november 2010

Mina drömmar

Dag 15 - Your dreams

Just nu i denna stund så är det att få sova hela natten och sova tungt så jag är utvilad imorgon. Har jag tur fick jag nog 3 timmars sömn i natt och försov mig i morse med en hel timme *suck* Men i det stora hela så är det nog att saker och ting så kan som jag har planerat:

Komma in på Omvårdnadsprogrammet, läsa vidare till äldrepedagog och få jobb.
Att få känna den ekonomiska bördan lyfta från mina axlar. Att få fortsätta vara så frisk som man kan vara med en kronisk sjukdom. Att få fortsätta må bra i mig själv och att få vara lycklig. Att få dela den lyckan och känslan med någon speciell. Att någon gång ta körkort och ha råd med bil.

I det långa loppet så är min dröm att få barn, gifta mig, ha råd med ett hus i framtiden, att få dela det huset med min familj, vara nöjd med livet i största allmänhet och kunna njuta av tillvaron precis så som det ska vara. Att kunna åka på semester varje år, inte nödvändigtvis utomlands men gärna.

Största drömmen, hur orealistisk den än må vara, är väl att kunna bo vår/sommar i Sverige, höst/vinter på varmare bredd grader. Kunna resa ofta och mycket med vänner/familj. Trivas med mitt jobb så pass att jag lika gärna skulle kunna jobba gratis.

Sen drömmer ju jag precis som alla att få vinna stor vinsten på triss eller lotto men jag spelar aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar