26 november 2010

Måste ventilera lite

Idag är verkligen ingen vidare dag måste jag säga. Eller ja hela veckan har väl varit lite si o så egentligen. Är så fruktansvärt trött!! Trots att jag sover 6-7 timmar hela natten och äter järn tabletter så hjälper det inte. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att piggna till om jag ska vara ärlig. Sen har magen krånglat hela veckan och jag kan inte dricka kaffe längre för det blir bara värre. Är gasig, öm och bubblig hela tiden och det är inte alls skoj. Tur att jag ska till sjukhuset på Onsdag och göra Gastroskopin så förhoppningsvis kan de hitta något fel eller åtminstone klura ut varför kroppen inte tar upp järn som den ska. Förvånar mig inte om jag är gluten känslig heller, det var ju en av sakerna som de skulle kolla.

Fick brev från Försäkringskassan igår om att min dagpenning ändrats till 176:-/ dag istället för det 465:- som jag är van vid att få. Då jag fr.o.m. 1 november har bytt både fackförbund och arbetslöshetskassa så har tydligen FK inte fått något intyg om detta. Jag har trott hela tiden att sånt där sköts automatiskt och att jag inte behövde göra något. Det behövde jag tydligen......
Så jag ringde till FK igår och frågade vad det gällde. Då sa hon att de inte fått något intyg från alfakassan, som jag är med i nu, om byte och att deras uppgifter var att jag inte tillhörde någon arbetslöshetskassa alls.
Mailade då till alfakassan och frågade och de skickar tydligen inte ut några intyg alls så vida inte arbetsförmedlingen begär det.
Så idag fick jag ringa till arbetsförmedlingen och meddela att jag bytt fack och akassa så det blev registrerat och på måndag skickas intyg till alfakassan om att jag ingår i ett arbetsmarknadspolitiskt program (jobb- och utvecklingsgarantin) och förhoppningsvis så går det hela fort efter det.

P.g.a. detta så fick jag ju mindre pengar den här månaden och med två extra räkningar så blev det inte speciellt mycket över till mat så det blir till att leva på gröt ett tag fram över. Havregryn har jag så det räcker och blir över hemma så det får bli det till frukost och lunch i alla fall. Hoppas att jag får mina resterande pengar, som betalas ut i efterhand när allt är registrerat, skickat och klart.

Så tack för visat intresse och nu ska jag nog bege mig hemåt. Blir hela helgen i Forshaga för att spara lite på maten som jag har kvar i frysen.

2 kommentarer:

  1. just aktivitetstödet är det ofta kc som betalar ut så när allt är inne ska/borde utbetalningen gå fort. Men ring öfr guds skull o tryck på, o ring o kolla att det kommit från af till akassa o att fk fått meddelande från a-kassa. o att handläggarna ser det och NÄÄÄÄÄR får jag mina pengar???????!

    ringer man o trycker på när väl fk fått alla papper o impulser så brukar de gå kvickt.

    SvaraRadera
  2. I shall and I will :) Tur att man har kontakter *hihi* Ska ringa till alfakassan på tisdag och kolla så att de fått från af och så där. Jag som hatar att ringa......blir bra träning detta :) MEN vad är kc???????

    SvaraRadera