23 september 2010

Svårt att sova

Har den senaste två veckorna haft väldigt svårt att sova på nätterna. Är konstant trött men kan inte somna. Brukar bli så här när jag är orolig över något men mig veterligen är det inget som jag behöver oroa mig för. Det enda skulle väl vara min mage då men den ska ju undersökas på riktigt om en månad. Har fått tid på Mag- och tarmavdelningen för en gastroskopi (ner med kamera via halsen) för att se om det visar något då mina provsvar verkar vara bra.
Avföringsproverna vet jag inte vad de visade faktiskt för det kunde inte sköterskan tala om då de gått direkt till en läkare. Men sänkan, B12 och urinprovet var helt normalt så det var ju bra i alla fall. Dock så återstår problemet med min vänstra fot som fortfarande gör ont och krånglar så den skulle jag också vilja få undersökt ordentligt. Ska imorgon boka tid hos en sjukgymnast på KMTI och se om hon kan hjälpa mig att mjuka upp den lite. Är så fruktansvärt stel i fotleden eller ja båda fötterna egentligen.
Ser inte fram emot gastroskopin men om det kan visa vad som är fel på magen så är det bra. Det känns som om något måste det vara eftersom jag får ont titt som tätt och både mina mediciner och sjukdom kan orsaka diverse problem med magen.

Var till min dietist förra veckan och nämnde då att jag eventuellt kunde vara gluten känslig och hade då därför, på eget bevåg, börjat äta glutenfritt och att det kändes mycket mycket bättre. Berättade också om gastroskopi undersökningen. Då säger hon att jag genast skulle sluta äta glutenfritt och börja äta vanligt igen för risken att prover och tester visar fel är väldigt stor annars. Trodde faktiskt inte att det gav resultat så snabbt men det var bara att sluta på en gång. Så nu äter jag vanligt bröd och annat tänkbart som innehåller gluten. Magen har inte reagerat så jätte mycket på det men den är mer bubblig och gasig nu än vad den var när jag åt glutenfritt. Svårt att avgöra själv också vad det kan vara för fel tycker jag. Man kan ju inte se hur det ser ut på in sidan direkt så en undersökning blir bra.

Nej usch nu har jag hållit på med detta inlägg tillräckligt länge så jag har blivit hungrig. Dags att diska och sen laga mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar