14 april 2012

Egentligen

så skulle jag vilja skriva så sjukt mycket just nu men inget kommer ut. Vet inte riktigt var jag ska börja faktiskt. Ber om att få återkomma till det en annan dag.

Är väldigt väldigt sugen på att åka till IKEA och handla men jag tror att de föredrar om man kan betala för sig.....
Vill få färdigt i mitt kök, jag har ju flyttat bordet in till vardagsrummet och gjort mig en liten pyssel hörna där och jag ska tapetsera om också. Har sett ut vilka tapeter jag vill, för ett år sedan, så jag hoppas verkligen de finns kvar. Har ju inte haft pengar till att köpa dom men jag ska utnyttja skatteåterbäringen till tapeter till köket och hallen samt vit färg. Ska även måla om mina köksluckor i sommar.
Tapeten är något liknande denna fast vit bakgrund och blommor i lila och gråa toner.


I hallen ska det förmodligen vara vitt och eventuellt den blommiga runt badrumsdörren.
Som bord i köket har jag tänkt mig något mer praktiskt. Något som ska stå mot väggen som avlastningsbord och förvaring. Har en idé på vad jag vill ha för något. Har tänkt mig ta en tur runt i våra inredningsbutiker i Karlstad samt secondhand affärerna och kika på utbudet. Men något liknande detta är är jag efter.

Vill också göra om i vardagsrummet men det får bli ett senare projekt. Vet inte hur jag vill ha det där ännu och jag vet inte om jag vågar säga det till pappa hahaha

Balkongen vill jag också göra om lite. Ska försöka att måla och få klart den förvaringslådan pappa gjort åt mig nu under våren. Det är tänkt att jag ska förvara dynor, krukor och dylikt där i under hösten/vintern plus att jag ska ha en dyna ovanpå så man kan sitta där också. Skulle gärna även ha nya möbler på balkongen men det är ju inget fel på mina nuvarande. Behöver bara tvätt rent dom ordentligt så skulle jag nog kunna sälja dom för ett rimligt pris. Men det jag vill ha är ju inte direkt billigt.

Något i denna stilen vill jag ha plus att bord till då förstås. Kan också tänka mig någon typ av soffa. Kanske en hörn soffa och ha min förvaringslåda som bord?? Men ska jag ha så där möbler så vill jag nog ha balkongen inglasad först och det kostar säkert runt en 40 000:- MINST!!!! Inte direkt de pengarna jag har på banken, tyvärr. Med mitt månadssparande så behöver jag spara i en si så där 20 år till för att ha råd med att glasa in balkongen och då bor jag förhoppningsvis inte kvar i den här lägenheten.

Vill ha ett golv alternativt matta där ute också. Mycket jag vill men allt för att trivas eller hur??

(bilder från ikea.se och styleroom.se)

2 kommentarer:

  1. Men det är ju lite så,trivs man med sakerna runt omkring sig,så visar det sig utåt. Jag har också en massa,så skulle jag vilja ha de. men man får ju ta en sak i taget.. lycka till!! plus att jag hänger gärna på och kikar runt,om de passar..kram kram

    SvaraRadera
  2. Du är mer än välkommen att följa med på en rundtur när det passar :)

    SvaraRadera