20 september 2011

Vikten

Jag har ju, som mina vänner vet, försökt att gå ner i vikt ett tag nu med väldigt blandat resultat. Nu har jag slutat dricka cola zero och väljer istället att dricka té. Jag är inte speciellt förtjust i kran vatten men det funkar ibland, föredrar att dricka saft då istället så det blir det en hel del också även om jag försöker att inte dricka det så ofta.
Jag försöker också att inte äta så mycket kakor och dylikt under veckorna utan köra med lördags godis istället. Och då kan jag också unna mig någon typ av läsk dock inte cola än på ett tag för då kommer jag bara trilla dit igen.
Så småningom kommer jag också dra ner på té drickandet. Det är ju koffein behovet som jag vill bli av med. Vet dock inte vilken av dryckerna som innehåller mest respektive minst koffein men det är bra om jag kan bli av det beroendet oavsett. Jag får helt enkelt stå ut med huvudvärk ett par dagar.

Dessutom så har jag gjort upp ett motions schema med mig själv. På måndagar och fredag cyklar jag till jobbet - det är de dagar som jag antingen ska ha med arbetskläderna hem eller till jobbet och de övriga tre dagarna går jag. Det tar mellan 15-25 minuter beroende på dags formen och om jag har motvind eller inte.



Så om ni ser mig dricka cola så ta den i från mig omedelbart!! Och påminn mig gärna om min mål vikt 70kg.
Enligt olika typer av tabeller och liknande så ska min ideal vikt ligga någonstans mellan 50 och 70 men har man som jag varit överviktig hela sitt liv så vill man inte väga för lite heller. Jag trivs bra med att vara kurvig men jag vill för den delen inte vara tjock/överviktig. 70 kg tycker jag låter som en trivsam vikt och jag tror att jag bara skulle se dum ut om jag blir för smal också. Men å andra sidan när jag väl nått 70 så kan jag ju ha ändrat uppfattning totalt.

1 kommentar:

  1. Härlig läsning! Kram och kämpa på!
    Nu gav du mig omedvetet en "spark i baken" bara att köra igång...:)

    Kram vännen!!
    du fixar det!

    SvaraRadera