18 september 2011

Tillfälle

Dag 7: En låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

Sommaren 2003 - Fame Factory var min drog det året. Framför allt Peter Simson och jag gillar han fortfarande. En fantastisk röst, en av Sveriges bästa enligt mig själv. Och inte minst en otroligt vacker text och melodi. Låten är tillägnad hans söner och bara det är vackert i sig.
Låten påminner mig om alla de gånger som jag såg Peter och hans kumpan Pontus med bandet (Ulf, Fredrik och Leif). Videon är inte något som hör till låten utan någon som gjort den själv.



Ytterst pinsamt att jag fortfarande kommer ihåg vad killarna i bandet heter *skakar på huvudet*

3 kommentarer:

  1. Hahah!! va go du är, men vissa saker sätter sig bara så är det. Hoppas din helg har vart bra... kram rkam

    SvaraRadera
  2. Minnen minnen hehe :)
    Gillar fortfarande bandet och deras gamla låtar.

    Hoppas allt är fin fint! kram :)

    SvaraRadera
  3. Jessica - helgen var underbar, jag var ju ledig ;)
    Emma - jo det gör jag också så klart!

    SvaraRadera