15 april 2011

Mammavakt

Pappa befinner sig i Rom med jobbet ett par dagar så jag är hemma hos mamma och hjälper till. Det funkar bra men är jobbigt. Jag gör ju inte så mycket egentligen tycker jag men på kvällen så är jag helt slut. Visserligen går vi upp mellan halv nio och nio, sen är det frukost, toabesök, förberedning för lunch, tvättning om det behövs. Efter lunch så händer det inte så mycket om inte mamma ska på toan innan fika och sen middag. Men jag gör mer här än hemma så det är väl därför antar jag.

Idag får vi besök. Helene och Kicki kommer hit lagom till kaffet, eller colan i mitt o Helene's fall, och till det blir det bullar och kanske glass om det önskas :-) Jag är sugen på en egen version av banana split men helgen är ju inte slut än.

Annars sker det inte så mycket. Räknar min matte varje dag och börjar få lite smått panik inför slutprovet. Det är bara en månad kvar och jag tycker att jag inte kan något. Men får jag bara godkänt så är jag nöjd. Det är ju det jag strävar efter och skulle jag klara av kursen så ska jag fira. Då blir det nog kalas på Arcus :-)

Nästa vecka är det Påsk. Jag vet ju varför man firar det men hur många, utöver de som går till kyrkan och är religösa, firar Påsken för vad det egentligen är?
Själv ska jag vara hos mamma och pappa som vanligt och äta lite god mat och en massa onödigt godis.
Planen är att hinna med ett Vålbergs besök också och mysa med Luwa. Jag hoppas bara att det jag köpt inte är för litet nu, har ju haft det ett tag :-P Fast jag tror jag köpte en storlek större men är osäker. Lär märkas och är det för litet får dom spara det till nästa unge ;-)

Nä nu ska jag kolla tvätten, potatisen, ta en lite chokladbit och vänta på besöket

2 kommentarer:

  1. Ja varför firar man påsken..de är nog mest för den goda matens skull :P. Ja vi hoppas du hinner komma förbi.=) De funkar nog, hon är ju ganska liten än så.

    SvaraRadera
  2. Ja innan påsk vill jag allt komma :-) Jag ringer er nog ikväll

    SvaraRadera