21 mars 2011

Ny fån

Jag har tittat på en ny mobil ett tag men inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha eller om jag verkligen ska skaffa mig en ny. Min nuvarande är det ju inget fel på och jag har ju haft den sen Januari 2010 så den är ju bara lite över året gammal. Men man vill ju hänga med lite i utvecklingen och jag tittade redan då, för ett år sedan, på en smartphone men visste inte vilken jag ville ha.

Nu har jag dock hittat min nya mobil - en Samsung Galaxy S



Den är inte bara snygg i designen utan den är himla fräck också. Var jag kände lite på en idag på BKE och den kändes väldigt bra och jag bestämde mig för att en sån blir det.

Nu till mitt lilla dilemma; ska jag köpa den nu, vilket jag VERKLIGEN vill, eller ska jag vänta tills jag är klar med matten och köpa den som belöning till mig själv, ha det lite som en morot att klara kursen liksom?? Vad tycker ni?? Vill veta vad ni tycker och tänker om detta då jag inte kan avgöra det själv.

Emma- vad tror du om telefonen?? Är det ett bra köp??

3 kommentarer:

  1. Tycker att du ska köpa telefonen som en morot till dig själv. Blir liksom något att kämpa för och längta till då om du förstår vad jag menar? :) något att se fram emot ;)

    Telefonen är jättesnygg! och en bra telefon. Själv har jag ju en Samsung Galaxy 5... inte en lika bra telefon... min är tjockare och har annorlunda knappar. plus att min har väääldigt dåligt batteri. får ladda telefonen varje dag! funderar på om det är något fel på den och om jag ska lämna in den... Förhastade mig lite kanske med min telefon... hade velat haft något tunnare och snyggare. Som en Samsung Galaxy S då. men dom är ju inte billiga...

    Köpa telefonen tycker jag absolut att du ska göra! har du läst någon om den? om inte så bifogar jag en länk till Samsungs egna sida om just Samsung Galaxy S http://www.samsung.com/se/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-I9000HKDXEE/index.idx?pagetype=prd_detail

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart att jag har läst om den, skulle aldrig köpa en ny mobil utan att läsa på lite. Har pratat med pappa om den och han har också läst lite så vi är överrens om att det är en mycket bra telefon.

    Pratade med en kille på BKE idag om det här med batteritiden. Han sa det att eftersom man gör en massa annat än bara sms'a och ringa med en smartphone så blir det så att man måste ladda den lite oftare än en vanlig mobil - normalt mellan varje - varannan dag. Det var sånt man fick räkna med. Men å andra sidan är det en liten "kostnad" för en så pass bra telefon ändå :)

    Ska fundera vidare på hur jag gör med köpet, om det blir nu eller senare. Det är ju ändå två månader kvar drygt tills jag är klar med matten. Vet i tusan om jag kan vänta så länge *hehe*

    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  3. Ok :) tack för svar tillbaka!

    Håller tummarna hårt hårt gällande matteprovet! grejar du. bara att tänka... ja tänka positivt ;)

    Kramen!!!

    SvaraRadera