28 januari 2011

No more

Börjar på måndag!!

I torsdags så var jag på besök hos min dietist och de senaste besöken hos henne så har jag kommit dit med inställningen att jag har gått upp i vikt. Men varje gång så har jag gått där i från några hekto lättare. I torsdags var, också då, min inställning att jag gått upp och med tanke på att det har varit både jul, nyår och kalas sen sist så vore jag ju inte helt förvånad om det verkligen var så.
Vad jag inte var beredd på var att det skulle vara nästan 3 kg upp!!!!!!

Det kändes som ett slag i magen och min lust till att kämpa vidare var totalt borta. Därför blev det McDonalds middag igår. Var så otroligt besviken på mig själv. Hur fasen kan jag ha ätit så mycket att jag gått upp 3 kilo??? Visst ja det har blivit mycket godis under jul och mycket kakor o annat på kalasen men jag tycker ändå inte att det har varit så fruktansvärt mycket.

Så denna helgen är det mitt gamla jag som lever livet och äter det jag känner för. För på måndag är det ut med det gamla och in med det nya som gäller!!! No more godis, no more skräp mat, no more sitta vid datorn dag ut o dag in.

Nej, på måndag efter jag har varit på Arcus ska jag gå till KMTI och kolla upp lite priser och se om jag inte kan få börja träna med en personlig tränare. På måndag ska jag installera min Wii fit board och börja träna hemma. På helgerna, förutsett att det är dåligt väder, så ska jag gå ut och gå minst en timma.

Detta är mitt testamente på att starta ett nytt liv och ni är mina vittnen!!

4 kommentarer:

  1. Låter toppen!! jag hejjar på dig. Kommer även stötta så gott jag kan på distans.. Även när vi ses,ska jag vara fokuserad.. Vill ditt bästa och kommer hjälpa vad jag kan. *kramis gumz* // jessica

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med viktuppgång (vet hur det känns) Strongt av dig att resa dig och tänka positivt! Du har styrkan och viljan att förändra som jag själv känner att jag saknar... får jag låna dom när du är färdig? ;) Du kommer att klara att gå ner i vikt gumman. Ge bara inte upp när det känns motigt. Som igår då. You have the power!
    Massa Kramar!!
    Emma

    SvaraRadera
  3. Jessa - tack min vän! Kommer behöva allt stöd jag kan få. Det är bland det värsta med att bo själv, ingen som kollar en varje dag att man inte äter något dumt.

    Emma - du kan du också!! Det gäller bara att bestämma sig och sen ge sig fasen på att klara det. Prata med dina föräldrar och din syster om det och säg att du behöver allt stöd du kan få. Och att om de ser dig äta något du inte borde så ska dom ta det ifrån dig.
    Och motion är A o O i det hela förstås. Ingen motion, ingen vikt minskning. DU KAN!!!!

    SvaraRadera
  4. DU..
    3 kg. är väldigt lätt hänt.
    Speciellt när man viktminskar, då är kilona på g o man man lätt både gå upp o ner mycket under en kort tid.

    Det går att gå ner utan att motionera också, men man får då va sträng med maten. o godiset. = godis EN dag i vägen. eller chips en dag. o resten nada.

    Bli inte besviken över att du gått upp, se det som att nu jävlar istället. SLUTA IDAG med att leva som förr, lev som NU, på ett bra sätt. DIREKT. IDAG IKVÄLL NU. Det hjälper ju inte att du hinner trycka i dig ytterligare ett kilo plus på vågen under helgen här. Eller hur?

    Så, ta det på en normal nivå, sätt inte för höga mål, sätt mål du klarar.
    Skriv upp vad du äter. För du vill inte skriva upp kakan, choklade, grädden i kaffet etc sen. o kanske väg det du äter, ät 125gr kyckling, kött protein. o 1,5 dl ris eller pasta eller så. det är enligt min metod en "normal" portion. du vet ju hur VV fungerar. Kör halva tallriken grönt. eller 3/4 o gör en sån tallrik jag åt häromdagen (bilden på fejjan), experimentera. ta bort färsen om du äter sån, satsa på kyckling, lax, grönsaker o fläskkotletter eller korv (viktväktarnas inget annat) å kör en smal väg. keldas soppor tomatsoppan 3% med kyckling o majs i o en färsk fralla eller nått till.. köp en månadsonlinemedlemskap på vv, för å få en bild, o sen hjälp med dietisten.

    Kan du få träffa henne oftare?
    Kan du få läxa? *skriv allt du äter o ta med det till mig? (Varför inte göra det ändå..)

    O ta en promenad hit o dit, men satsa på två i veckan, satsa inte för högt så det blir platt fall. satsa istället på att Wiia (det är grattis, och JA man går ner av det) en halvtimme om dagen. de e ju fantastiskt. där har du en personlig tränare..

    nu ska jag sluta predika./tipsa.

    (psst. om ngn skulle ta ifrån mig något "jag inte borde äta"- skulle de få en käftsmäll. de e lätt att säga, men funkar inte i praktikten för mig iaf höhö, kan själv. måste få bestämma själv.. )


    Båda Emmorna: NI KAN!!!!! För jag kan. Och kan jag. kan ni.

    SvaraRadera