22 november 2010

Namn

Det är många bebisar som föds just nu och fler som komma skall i början av 2011 :-) Som tjej så har man ju tänkt på, i många år, vilka namn man själv skulle döpa sina framtida barn och genom åren har dom verkligen ändrats. Jag var länge inne på Karl och Lovisa - två namn som jag fortfarande tycker väldigt mycket om. Hanna tycker jag också är väldigt fint plus att det är ett släktnamn, precis som Karl är, och jag vill gärna föra vidare släktnamn för framtida generationer. Men sen så vill jag gärna också att det ska vara internationellt gångbara namn, vilket både Karl och Hanna är. Och även om det är otroligt fina namn så har jag börjat tänka lite utanför boxen så att säga.

Tycker verkligen att Olivia, Elliot, Malte, Malcolm, Noah, Nikki (för en tjej), Julia och många fler. Högst upp just nu står nog Olivia och Malte tror jag. Tycker det är fina namn och tidlösa (heter det så?).

Vilka namn skulle du vilja döpa ditt/dina framtida barn?

2 kommentarer:

  1. Ja det där med namn...huja. Finns så många fina namn och alla de namn som du har räknat upp här tycker även ja är fina. Hanna, är ju ett tjejnamn som Niklas gillar och även jag. Skulle det inte bli Milla, så skulle vi nog kunna tänka oss Hanna. Killnamn tycker jag är väldigt svårt. Men jag börjar gilla Milo mer och mer, men jag vet inte om Niklas går med på det... ;-)

    Det allra bästa vore nog om vi fick en tjej den här gången. Då blir det inga problem med namnvalet!

    SvaraRadera
  2. Ja namn är jätte svårt. Milo är väldigt fint!! Tycker nog att det är svårast med tjej namn jag faktiskt. Milla är också fint. Både Milo och Milla skulle ju passa bra ihop med både efternamnet och Filippa o Vilmer :-)

    SvaraRadera