30 november 2010

Doktorn

Ja det vart ingen farbror doktor som undersökte mig utan en fru doktor (eller ja fröken åtminstone). Hade tid klockan 09.00 i morse och det var med en lätt nervös känsla jag åkte dit. Pappa körde mig dit, väntade och körde sen hem mig. Eftersom jag inte gjort en gastroskopi förut så visste jag inte alls vad jag hade att vänta mig eller hur jag skulle reagera på det hela.

Själva undersökningen var bland det mest obehagligaste jag någonsin upplevt. Absolut inget jag rekommenderar eller vill göra igen. Slangen som fördes ner i min hals, efter att ha fått en bedövningsspray i svalget, var 1cm i diameter och det var obekvämt. Det känns fortfarande som en klump i halsen och som om slangen vore kvar där. Inte alls trevligt måste jag säga.

Doktorn sa att hon inte kunde se något med blotta ögat som tydde på att jag skulle vara gluten intolerant eller något annat fel. Lite irritation/rodnad men det är helt normalt att få pga mediciner jag äter så det var ofarligt. Prover togs som skulle skickas på analys och min ordinarie läkare skulle få svar inom 3-4 veckor så det blir en bra julklapp att få de svaren sen.

Allt som allt tog det nog 10 minuter så det gick fort vilket var skönt. Var så fruktansvärt hungrig efteråt och inte fick jag äta på en timma heller. Skulle ju vara fastande efter midnatt igår. Hade ju heller inte kunnat ta mina morgon mediciner så jag hade ont i kroppen också men det ordnade upp sig bara jag fick lite yoghurt i mig.

Har spenderat eftermiddagen på Bergvik och Ikea med Heléne :-) Det var trevligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar